|
|
|
|---|---|
| Har nyligen investerat i en M3-01. Är grymt nöjd med bilen, men som vanligt vill man alltid ha mer drag och bättre sound efter någon vecka! Några bra tips på prisvärd prestandaökning och / eller ljuddämparbyte!! | |
|
Det finns lite trådar om ämnet. Se sök inlägg uppe till höger, Galleriet till vänster, under frilansare CoolblueM3coupe hittar du AC SChnitzers variant. Flitige johann som tittar in här emellanåt har en kellener modifierad M3 som låter mycket trevlig. Har säkert glömt något men kika på. Mvh Asken |
|
|
Japps kolla in johanns m3a som har modifikationer från kellners. Länk och Länk och naturligtvis Länk Mycket intressant läsning! |
|
| kan man tänka sig någon effektökning med nytt filter och nytt avgassystem, eller får man bara ett skönare sound! Vilket system skall man titta på? | |
| Jo en liten effektöning får du nog. Men mest är det nog soundet. Vad man väljer är nog en smaksak. Schnitzers, Hartage, Kellners osv. | |
|
Har endast hört gott om Kelleners program så det är vad jag skulle satsat på! Effektökningen lär bli mellan 5-10hk. Se upp med sportfilter....de släpper genom mer skit än vanliga, speciellt om du inte rengör dem ofta. _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
|
Hamann har ju lyckats duktigt med ljudsystemet på en Z8 som fanns under "Trimmning" här på BMWpower leta dig dit och ladda hem filmerna , helt skadat så den bilen låter... =))) Länk |
|
M3_BMW |
Jag har själv beställd ett Hamann avgassystem, men oavsett om du beställler Hamann, Hartge , Kellners eller Schnitzer kommer du nog att bli nöjd. Vad är livet värdt utan en BMW. |
|
Behövs några andra inställningar om man byter system, eller är det bara att köra? Vad kostar ett komplett system, några prisideer? |
|
|
Mattias123: Jodå, om jag bara kan hålla mig hemma på helgerna och få några minuter över en kväll så ska jag ta och fixa lite ljudinspelning denna vecka. Det blir orginal sedan har jag ett Hamannsystem som sitter på Peter_Ilis M3-01 och förhoppningsvis får jag tag på johann också som har Kelleners med lite fusk då han har helt ommappat, race-kattar men ändå ;) Så antingen har du bråttom eller så tar du det lite lugnare ... logiskt va. Jag måste bränna in mitt AC Schnitzer också, finns ej bilder än på min Frilanssida som Asken antyder. |
|
|
Listpriser ligger kring 12-13k för AC Schnitzer, fick mitt till lägre pris pga av lite hyllvärmning hos OCL Brorsson ;) Har för mig att Peter's Hamann kostade runt 14-15k men jag kan fel. Han kan också ha fått det systemet "billigare" om jag minns rätt. |
|
|
Listpriset för Hamann´s ljuddämpare är 25k (Länk. Inte så billigt alltså.. Går nog att få lite billigare om man ringer runt lite men utpriset från Hamann ligger på ca. 19k. Det står också att det är två burkar men det är fel. Är bara en burk. CoolBlueM3Coupe: Slå en signal när det är dags bara så kommer jag över. Är ledig alla kvällar den här veckan utom Onsdag och Lördag. |
|
|
CoolBlueM3Coupe, Jag kan närsomhelst denna vecka. |
|
|
CoolBlueM3Coupe, Jag kan närsomhelst denna vecka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.