|
|
|
|---|---|
| Hej, ngn som har erfarenhet och kan rekommendera en bra felkodläsare till en 325ia -89? Gärna till dator eller Iphone. | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Peake Research R5/FCX (på bilden nedan är det R5/FCX-II) Länk Nu är det väl bara ett tiotal felkoder som verkar finnas i Motronic 1.3 (du har samma motorstyrsystem som jag har i min E34 535i) så det är oftast inte till så vansinnigt stor nytta. Borde vara möjligt med mjukvara såsom Carsoft och kanske BMW-program (vet inte om de nya programmen har kvar stödet för dessa äldre diagnossystem). Ska snart börja experimentera lite med detta. Men! Dessa diagnossystem använder seriellt protokoll och idag finns inga datorer med seriella uttag, du måste gå via en serial<=>USB konverter och de kan ställa till med en del trassel. Smartphone samma sak, där måste du ha en adapter av något slag. Jag har ju en äldre IBM laptop som jag har använt mot min Volvo 850 -96 (den har en tidig OBD-II och med speciell mjukvara kan jag läsa/radera felkoder men det går i princip endast om man kör direkt mot seriell port). Har tänkt använda samma dator nu till att försöka prata med min E34 535i. Så risken är att du skapar en hiskeligt massa merjobb och inte får ut något av det. |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Är det detta problem du jagar? Länk Det lär inte hittas med de få felkoder som finns i Motronic 1.3 systemet. Vi pratar -89 här, en padda på den tiden var något helt annat :-) För det problemet så är det troligtvis mer effektivt med "gammal hederlig felsökning". |
|
Tack för all info. Jag försöker med gammal hederlig felsökning först :) /Fredde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.