|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag är ägare till en välvårdad 520 -91 19500 mil,den går tyst och mjukt som bara en bmw kan. Men tyvärr så låter det väldigt mycket om förarstolen. Söker nu efter tips och erfarenheter om detta. Går det att dra fast stolen eller är den utsliten? Tack på förhand!! Matte | |
|
Förarstolen i min 328:a "gnekar" också irriterande mycket, men bara om stolen är ganska långt framskjuten - flyttar jag den lite bakåt så blir den tvärtyst... Skulle tro att detta beror på att någon del av stolen trycker mot mittkonsollen i vissa lägen på stolsinställningen. Tänkte kolla närmare på detta vid nåt tillfälle, men eftersom det gick att få den tyst utan att förarställningen blev lidande så får nog det bli ett senare projekt - men naturligtvis borde det gå att stolen hur som helst utan oljud... Kanske kan vara värt att prova att ändra stolsinställningen för en "enkel" lösning?? /SA |
|
|
JAg sätter en slant på att din stol är lite sne, kontrollera noggrant om den är sne i ryggen eller om den är sne pga att stag kan vara av i bottendelen. Försök att vrida på ryggstödet så märker du om det går att rucka, detta är klart vanligt på E34an iallafall. Antingen så måste du byta/eller svetsa bottendelen om det visar sig vara den som är trasig, ellerså måste klädseln av för att kunna skruva dit ryggstöden om det är det som är trasigt. Tydligen så har skruvar förmåga att skruva upp sig enligt källor, men finns ett tredje alternativ och det är att länkaget som förbinder ryggstöd med sits kan ha blivit glappt. |
|
|
Båda mina stolar gnekar också och det är väldigt irriterande. Bara man rör sig lite granna så gnekar det, oavsett inställning på stolarna. Tips någon? ///Daniel Länk |
|
| Det är säkerhetsbälteshållarna som låter!!!!! | |
|
Inte.... Seriöst menade jag nu. |
|
|
Min stol "gnällde" oxå. men den gnagde emot mittkonsollen. nu har jag dragit bak stolen och "gnällandet" har slutat. kan ju va samma me din. |
|
|
Jag har testat att justera stolarna i olika lägen men det knarrar lika mycket ändå. Då jag rör på kroppen i sidled och lite fram och tillbaka så knarrar det på ganska bra. ///Daniel Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.