AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.983

Stilla mitt begär på Z3M, tack!

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Jag skäms nästan. Men har sånt sjukt ha begär! Köpte en Z3 2,8 M som jag verkligen lagt ner rätt mycket energi på att få den mer än i toppform. Har haft den typ en månad.... Och älskar den rätt mycket. Men mer vill mer ha!

Och jag har kommit på mig själv... Jag sitter ju hel dagarna i ända och kollar annonser på Z3M... Vad händer!

Måste sluta tänka dessa sjuka tankar. Eller skall jag bara åka och köpa en Z3M. Tanken var ju att ha en trevlig sommarbil som inte skulle kosta mig något speciellt. Inga lån, billig försäkring, som jag bara kan ställa in i garaget till vintern och glömma bort.

Köper jag en Z3M så kommer det att kosta mer. Känner mig som en pundare.... vill ha! NU!

Blir galen. Vad skall man göra? Är det bara att ge efter och köpa en Z3M? Och strunta i konsekvenserna. Snälla, säg att jag är helt korkad! Och måste komma till sans... Har haft rätt många roliga bilar i mitt liv. Men aldrig någonsin känt ett sånt här sug efter en bil. Skulle någon slänga på mig en ny 435 till samma kostnad, skulle jag vara helt ointresserad. Bara Z3M finns i skallen. Skall jag åka och testa en kanske? Och då känna att detta var ju inte så speciellt som jag drömmer om. Eller blir det än värre då?

Menar att 2,8 står ju inte still och är sjukt bra skick.

Här några länkar på det jag åker i nu:
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Lycklig men ändå olycklig. Kan ju inte vara det första som känner så här? Eller har jag nu blivit galen på allvar?

Klart du ska köpa en M. Det är något speciellt med Z M coupéer, beroendeframkallande till max!

Go for it!
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Hej Alf!

Om du vill stilla suget är du välkommen att komma och prova min M ;-)

Nybliven far och använder den för lite så jag tror den eventuellt är till salu...

Allt fixat, inklusive Randy Forbes kit i vintras, besiktigad idag, blankt papper.

Hälsningar

Christian
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
HAHAh vilket stöd. :) Önskade någon slog något hårt i huvudet på mig.

Zip det där låter mer än frestande! Vart finns du med denna skönhet? Och var är det för färg på fröken M tro? Har snart semester, och all tid i världen. Så en tur till andra sidan landet är faktiskt inget problem. Själv håller jag till i Göteborg.

Har aldrig ägt en M-bil och ja det står att jag skall göra det "på att göra listan" före man dör. Och det är väl kanske dags då.

Mvh
Kristian
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Du kan hålla dig på denna sidan, också Göteborg ;-)

Mvh

Christian
Haha det gjorde saken lättare, eller svårare för honom ;)
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Köp, det är väl bara att sälja den dag alla hästarna hittat hem igen :)
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

Klart du ska ha en ZM :) D e nå speciellt med alla zeta, sen M versionen...oj oj :)
Ärligt, hade du väntat nå andra svar änn va du fått? ;D
Har du inte råd så lev på nudlar å vatten, men köp en ZM , man lever nog bara en gång ;)
Finns ju fina Z4 m till salu just nu :) synd bara att Z4 an saknar extra mätarna i mittkonsolen som Z3 an har, gillar dom starkt :)
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Z4 i all ära, men det är något med just Z3M. :)

Men så avslöjade jag mina planer för "ja ni vet vem" Och där dog planen. På något sätt rätt skönt. Nu slipper man fundera.

Tyckte jag hade lagt upp det sååå bra. Men fick svaret: Du väljer mellan fyra pipor och inte få ligga på fyra månader. Försökte skoja bort det genom att säga om det bara var tre avgasrör då? Skulle det vägras i 3 månader då?

Blickar kan döda, och fick ingen kommentar. Gick ut i garaget och installerade svarta njurar på bilen istället. Tänkte fixa till mitt något snea avgasystem. Men på något sätt så kändes det inte helt bekvämt att jobba med några rör denna kväll.

MEN

ZIG, om du har fruktansvärt tråkigt någon kväll, och vill visa upp din pärla? Så kommer jag gärna en sväng och tar en titt på den i alla fall. Det är ju faktiskt så att folk har tagit ut skilsmässor för mindre. Och vi har inga barn ännu.

Skickar ett PM med mitt nummer till dig. Så är det bara skicka ett litet SMS. Jag är jäkligt rumsen, och det skulle bara vara kul att höra M-motorn gå på tomgång. Aldrig varit i närheten av en M tidigare.
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Kanske lika bra det...

Har haft lite ångest av bara tanken på att skiljas från min M ;-)

Det blir ett väldigt starkt band efter många år och mycket fix.

Självklart får du gärna komma förbi och lyssna och åka, bara trevligt att träffa en fellow Z-driver :-)
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Alf!

Om du byter till en i samma färg så lovar jag att hon inte ser skillnad ;)

/DJ
Visa användare
281
Kornknarr
M-roadster -98
Känner väldigt mycket igen mig. Jag började med en 1.8. Bytte till 2.8 som jag tyckte mycket om men jag hängde hela tiden på Blocket för att se vad M-bilarna kostar...

Till slut bad jag sambon om extranyckeln och när hon kom hem den dagen stod det en estorilblå roadster på uppfarten istället för den gröna 2,8:an.

Jag har inte ångrat det en dag. Nu när jag ger mig ut på blocket konstaterar jag bara att det är en massa bilar jag inte vill byta min bil mot.

Det finns bara ett sätt att stilla klådan... ...och den medicinen är bra!

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Ja jisses För ett par år sedan var det en välkänd Morametallic M5E39 till salu. som tur var " fick jag samma hjälp" som du fick Alf :) Och var nog egentligen tacksam för det när förståndet landat. Min fd 540T/6 fyllde behovet till fullo egentligen. Fast M5an är för jäkla snygg dessutom vänslades jag med den vid Trafikmagasininspelningen.

Länk

Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
I-
27
I-Me-Mine
Z3 2,8 -98
Zig,
jag gjorde en trevare på din M för 1 år sedan (då du ville byta mot X5).
Är inte så bra på det där PM...

Kan du maila mig på:

beatlesgear"at"gmail.com

bo
80
boanke
Z3 M Roadster -98
120D E87 5d -08
Sicken makt hon har över dig. Inte ligga på fyra månader, ligger intresset för ett ligg bara hos dig och inte hos henne så är hon inget att ha, verkar som hon gör det för att du skall bli glad. Gör dig av med henne medans tid är det blir bara värre. Köp en Z3M, har du sett sista nummert av auto och sport?
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Alf_VON_Sil, först vill vi bara jag bara bekräfta att du verkar vara en helt normal kille :)
Sedan kan jag säga att Z3M är skitkul, har själv ägt en, och om du inte har någon konstigt religös tro, så vet du som jag , att du lever en gång.

Om nu "ja ni vet vem", ska gambla så högt, tycker jag du vänder på spelet och tar makten. Sexstrejka, de kanske är svårt men var gör man inte för den man älskar, Z3M alltså.

När hon kommer och kryper i sängen, och ska till hänger du men bara lite..... nu kommer det det svåra när du rullar över och tar en tidning med reportage om Z3M, och säger... Gud jag vill verkligen ha en sådan :)
Lycka till
bo
80
boanke
Z3 M Roadster -98
120D E87 5d -08
Alf_VON_Sil du är inte ensam om detta problem. Att sexstrejka blir man bara bättre och bättre på ju äldre man blir. Bra att börja träna när man är yngre för man får mer och mer nytta av kunskapen.

Herregud, fröken höger finns ju alltid till hands.
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Jag och min sambo hade en hel del diskutioner både innan jag köpte min M5 v10 men även efter. Nu har jag ägt den i 1,5 år och och nu känns det som att hon glömt bort bilen:) Men det är klart att om dyra saker går sönder så blir det ett annat läge. M-bilar är faktiskt värt merkostnaden och i mitt fall har det inte varit speciellt dyrt hitintills. KÖP!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.