|
|
|
|---|---|
|
Hej, Inatt stal någon min rostfria Eisenmann ljuddämpare från min E60 mitt på gatan utanför huset i ett litet villaområde. Att någon här skulle komma i närheten av den är fullkomligt osannolikt men får ni nys om en begagnad sådan runt Malmö trakten så hojta gärna till. Dyker det upp en begagnad så lär det ju vara min :( Tack för att ni tog er tid att läsa detta! | |
|
VA!!!!!!!! skojar du? Vad är det för FEL på folk |
|
|
Nej tyvärr är det inget skämt. Snarare ett beställningsjobb skulle jag gissa på då bilen köptes för två veckor sedan och knappt körts sedan dess. Undrar också vad det är för fel på folk. En ny kostar 7 tusen så vad kan man få för en begagnad utan kvitto? 2-3 tusen? Är det lönt? |
|
|
Shit - är folk så låga så de snor en ljuddämpare från en bil. Aja, det finns ju folk till allt. Kolla på blocket eller tradera ifall den dyker upp där. |
|
| Det är mer troligt att den dyker upp på förövarens egna E60 är min gissning. | |
|
...och dök upp det gjorde den! Dawwes gissning var mitt i prick. Länk |
|
|
Hur vet du att det är den stulna ljuddämparen? Nyfiken. Är det inte ett helt avgassystem, och inte bara ljuddämparen, från Eisenmann som sitter på den röda? EDIT: Minns jag rätt så brukar Eisenmann sätta dit en graverad plakett med ett unikt nummer på sina ljuddämpare. Det borde kunna kollas upp. BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
Hur jag vet det kan jag tyvärr inte dela med mig av här. Får man fråga varför du tror det är ett helt avgassystem på den röda? Pga annonstexten? Det stod samma i annonsen på min bil och det var bara sista dämparen. Beställer man från Eisenmann så är det sista dämparen man får. Du har helt rätt att det sitter en graverad plakett på dem men jag hann aldrig ta bild på den så jag vet inte vilket nummer den hade. Tyvärr men jag tackar för tipset! Den nya är både fotograferad och med regnumret inristat. |
|
|
Du kan väl via din egen order på den gamla stulna ljuddämparen få fram det unika numret från Eisenmann? Tyskar gillar ordning och reda ;) Jag passerar denna bilhandlare emellanåt när jag är i Skåne. Har alltid undrat vilken sorts kunder som köper/säljer där då det oftast verkar vara rena liken till bilar som erbjuds. BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
| Jag uppskattar dina tips. Tyvärr så satt dämparen på bilen när den köptes så jag har varken kvitto, ordernummer eller bild på plaketten. Dämparen stals sedan kort efter jag köpte bilen, det gick inte ens 2 veckor. | |
| Säljaren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.