AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.606

E90 330i - 2005 har problem med tändningslåset! Vad kan det bero på?

Mi
1
Milesson
330i E90 -05
Hej!
Jag äger en bmw 330i av årsmodell 2005, har haft problem med tändningslåset ett bra tag nu(är en nyckel som man trycker in i tändningslåset och sedan trycker på start/stop). Problemet har ändrats lite med tiden för från början var det så att när man stängde av bilen och skulle trycka in nyckeln för att den ska aktivera rattlåset och sedan bli lös så att det går att dra ut den inte fungerade riktigt då tändningslåset inte släppte loss nyckeln och man fick med våld dra ut nyckeln.. Var inne på BMW i Kalmar men dem såg inga felkoder. Men nu är det värre.. Nu funkar det där med att den släpper nyckeln men ibland när man låser upp bilen och hoppar in för att sätta i nyckeln får jag ingen kontakt alls med tändingslåset.. Det är helt stumt om man kan säga så, nyckeln fastnar inte och den reagerar inte alls på min nyckel ( Båda nycklarna är likadana och dem funkar att låsa/låsa upp bilen med). Ofta funkar bilen om man nollar batteriet och sedan låter den vara några timmar, och försöker igen.. Själva insatsen där nyckeln går in i är bytt och kontrollerad, ska inte vara fel på den iaf. Vad kan det vara för fel?? Nycklarna? Behövs en omprogrammering så att den har tappat något viktigt? Är inte alltid såhär utan ibland funkar det.. Är grymt tacksam för olika idéer som kan hjälpa mig!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.