AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.649

Vart är alla 325 och 328 när man vill ta dom ;-)

Sida 1 av 2
Rätt märkligt, bara för att man köpt ny bil (9000 Aero) så finns det helt plötsligt inga BMW:s som man kan torka när man vill prova att dra lite...
Hoppas ni tar det rätt, men jag blir bara lite fundersam över ödets ironi...

Mvh
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Har en överladdad femserie här, kom förbi så kan vi leka att den är en 328:DD
Varför fwd trollhättestress?
Mvh
Asken
Nej tack ;-)

Nu gällde det 325 & 328 som tror sig vara det vassaste som BMW lyckats få fram ;-)

Valde Saaben för att Bmw inte har nån liknande modell i sitt programm som erbjuder samma prestanda & komfort för samma driftspenning.

Men visst kan vi prova att köra mot varann så jag vet hur mycket jag måste trimma :-)

sebbe_bmw
Kom till A-sås så kan jag köra i från dig med min 2tons bebis!

Sebbe
Ni
64
Niklaz
318i -95
Kan säga det samma, när jag körde volvo så såg man bara volvo och inget annat, nu när man kör bmw och det kommer jag göra i all framtid, så ser man bara bmw på vägarna. ;)
sebbe_bmw
En fråga.. Är du säker på att du lämnar en 328 bakom dig?
Din står ju still och gör röksignaler ett bra tag innan den kommer iväg... Sen går ju SAABarna in i väggen vid 200=)
MM
95
MMmmm
BMW 318 touring
BMW 325ix (glädje)

trodde bmw hade nån i 3 serien som hette 330 också.
går väl rätt bra....
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Wald>>>Din driftspenning kommer nog att spricka snart,hoppas du hinner köra ifrån några 3-serie bmw's innan dess. ;)

Ps. Låter lådan fint fortfarande? Ds.

Mvh Janne.
Fi
240
Fidde766
328iC -95 "speciale"
Wald: Är det 250 hästar i en sån saab eller? Lite sugen blir jag att köra emot dig. Men tyvärr är säsongen över för min del nu. Nu skall kärleken in i garaget snart nämligen...

Har du kört stripp med din?? Vilken tid i sådana fall?`

Jag körde nämligen emot en likvärdig din idag. (Volvo 850 T5 R) och den tog jag med ca 3 billängder på 402,5 m.. Men din kanske går bättre vad vet jag...

Vem vet vi kanske ses där ute på gatorna... ;)

/Fidde
sebbe_bmw >> Hade mer tänkt prova acca från fart, typ 70km/t och uppåt... Inget och bry sig om rödljusrace med gamla snaabeln ;-)

Janne T >> Låter som ny!

sebbe_bmw
Finns alltid folk som får känna sig besegrade.. Jag har gjort bort mig förr... Har nu vassare bilar som inte gjort bort sig än iaf!
Men... Det blir nog svårt att köra i från mig om jag lyder Asken! Sen när man sitter på hojen då kan man känna sig trygg...=)

Sebbe
Fidde766 >> 225hk original, Vad fick du för tid & slutfart då?
Jag är inte intresserad av att köra från 0, utan mera prova hur den står sig i fart mot t.e.x 325/328
Kanske får storpisk,men är som sagt mest nyfiken hur den går mot dessa bilar...

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Sebbe: Har du köpt en Individual K1200RS som väger 2 ton??? Kan inte föreställa mig en fyrhjuling som bebis...
Du vet att 2180kg/286hk=7,62kg/hk medans 2200kg/390hk=5,64kg/hk say no more:))
Mvh
Asken
sebbe_bmw
Asken... Bebis är ju X5:an...
Har köpt mig en cykel nu.. Men nu tycker man bilarna går lite segt så det kanske kommer i en kompressor i X5an...

Ha det!
sebbe_bmw
Aero är ju SAABs värsting så kör mot BMWs värsting=)
Fi
240
Fidde766
328iC -95 "speciale"
Wald: Ja ja... Ja det är ju alltid roligt att jämföra.. Men blir det roligare än Bmw??

I vilket fall som helst så körde jag idag på tiden 15,10, men slutfart vet jag inte då de inte hade mätning för detta också.

Detta är viserligen första gången jag kör strippen så jag är ganska nöjd.

/Fidde
Bmwboy
Hej hej hade en 328 coupe förut och jag hade inga problem att köra ifrån en saabaero... så jag tror att en 328 kör ifrån sabben men 325 kanske kommer att ha det svårt
Bmwboy >> Körde ni från stillastående eller uppe i fart?

Jag ska ut och jaga... Tror dock att 328orna får det svårt :-)

Bmwboy
Vi körde i fart sen körde jag 14,93 på 402meter och det gör man inte med en saabaero
-> Wald

Du får väl vända dig till Maptun eller SQR för lite mer mos... ;)
Matte >> Ja den fisken är ju rätt stor :)

Men ska försöka hålla mig på en rimlig nivå, för alla vet ju att det lätt spårar ur! :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.