|
|
|
|---|---|
| Om man har en E90 med sportstolar är det även en Msport då? | |
| Nej, inte nödvändigtvis. Sportstolar finns i flera utrustningspaket men går också att beställa separat. | |
|
Okej För min har sportstolar, drag, backsensorer och touring. Känns som den har styvare fjädring med men vet ej. |
|
| Möjligt att den har dynamicpaketet, det innebär sportchassi, sportstolar, xenon och lite mer. M-paketet ser du enkelt om du har på instegslisterna, är det ett M-märke där har du M-paket. Finns fler kännetecken också, men listerna är lätt att se. Med hjälp av chassinummer går det att kolla utrustningslista på nätet, t.ex. via Länk | |
|
Okej tack Jag har xeon också men inget M märke. Vart sitter chassi numret? Har bara ägt bilen i två veckor. |
|
|
M-sport är ett paket som innehåller, sportstolar specifika fälgar, antracit innertak, M-ratt och växelspak, M-sportchassi, (finns bara ett sportchassi till E90) och en annan exteriör (front, kjolar och bakre nedre spoiler). Kan ha missat något litet... Alla delarna utom de exteriöra + fälgar kan beställas separat. Men för att säga att bilen har M-sport så ska den ha det paketet. De separata delarna är endast utrustning som allt annat. Vissa väljer att kalla M-ratt och växelspak för "lilla M-paketet eller interiöra M-paketet", men det tycker jag är helt fel. Det gör att ca 20-50% av de som slänger sig med ordet M-sport i blocketannonser inte har en bil med det paketet utan max en eller två specifika delar. Det känns som det endast görs för att lura intet ont anande. |
|
| På transportstyrelsens sida Länk kan du mata in ditt regnr så får du fram chassinr. Sista sju tecknen använder du på bmwvin.com så får du listan. | |
| Med 95% sannolikhet baserat på erfarenhet från tidigare sånna här trådar så har du inte en M-sport. | |
| Man var ju tvungen att regga sig där för att kolla... | |
|
Ser din bil ut såhär? (M-sport)Länk Eller så här? (Vanlig) Länk |
|
| Det är gratis att regga sig. Annars funkar denna länken. Länk | |
| Plocka fram 7 sista siffrorna på VIN nr, så kan jag kolla upp åt dig vilken utrustning lista du har. | |
| A869686 | |
|
Du har inte M-sport. Men med dynamic och comfort så har du iaf den nödvändigaste utrustningen. __________ Mvh Grelle |
|
| Vad exakt har jag för extra utrustning ? | |
|
Dynamic (lite trevliga saker och var ett prisvärt paket) * Sportstolar * 17" aluminium fälgar * Xenon * M Sportchassi * Sportratt Comfort (i stort sett som man tar 100% för givet att en modern bil har) * Klimatanläggning * Parkeringshjälp bak * Regnsensor * Takrails * Farthållare Typ det. Missar säkert någon detalj i komfortpaketet. __________ Mvh Grelle |
|
|
Tackar ! Vad innebär M sportchassi? Är de sänkningsfjädrar? |
|
|
Belysningspaketet (upplysta dörrhandtag var med i något av dessa paket, men kommer inte ihåg vilket= __________ Mvh Grelle |
|
|
Det är ett sportigare chassi som sänker bilen 2 cm och gör den styvare. Ett sportchassi kort och gott som låter lite flashigare om man kallar det M-sportchassi. __________ Mvh Grelle |
|
| Det finns en version som heter bavaria edition har den mer utrustning ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.