AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.447

Bmw 523i -97 metalliskt skrap ljud under bil

Hej jag har nyligen blivit ägare till en Bmw 523i -97 är väldigt nöjd med bilen fastän jag verkar ha dragit på mig ett problem, när jag kör med bilen och släpper gasen i låga hastigheter uppstår ett metalliskt skrapande ljud, som en cola burk hängde i ett snöre under bilen och skrapar. Sedan kommer nästa problem och det är att jag får vibrationer i förarsätet vid vissa accelerationer vilket jag anser är väldigt obehagligt har ingen aning om dessa 2 problem hör ihop eller om de är separata. Jag ska ta tag i allt detta nu men är helt färsk på bmw överlag och vet inte vart jag ska börja felsöka mer än under bilen. Jag hoppas på att jag kan få någon positiv respons kring detta då jag är helt vilsen.

Su
397
Subsoil
e39 540ia Okt-98
Hej

Angående skrapljudet under bilen, kolla ifall värmeisoleringsplåtarna har lossnat och ligger an.

Vänligen
Mattias
Hej! Tackar för tipset sitter och läser på här och hittar hardyskivor och homoknutar samt stödlager men vet inte vad jag ska titta på, finns det enbart 1 hardyskiva samt 1 knut? Mvh jimmy
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk

Länk

NR 2 Nr 7 o NR 16 kan vara boven som ställer till det.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Hej! Tack för de tips jag fått, jag tog isär homoknuten och smörjde upp den med klockrena resultat!! Både vibrationerna vid gas pådrag samt de metalliska ljuden vid släpp av gas. Vart som en ny bil!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.