AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
4.428

Farligt att köra med brusten fjäder på Audi A4 Avant - 2003?

Visa användare
204
Hankenstein
VW Golf TSI -15
Hyundai i40 -13
Har sedan tre veckor då bromsarna bak byttes på verkstad hört ett skrammel då vi kört över ojämnheter (Audi A4 avant 2003) Påminner om typ inredning som skrammlar eller liknande.

Vi ska snart ner till Tyskland och ja tänkte kolla upp så det inte var något de missat att skruva fast då bromsarna byttes men såg direkt denna pryl ligga i botten av fjädern.

[IMG]Länk

Jag kände fjäder-delen gått av längst upp och sedan ålat sig ner till botten av fjädern.
Hur pass "farligt" är det att köra med denna del trasig? Av rosten att döma ser det rejält slitet ut och spontant känns det som den varit trasig betydligt mer än tre veckor.

Hade gärna kört min 320 ner till Tyskland men då måste bilbarnstol osv flyttas över samt mindre utrymme då 320 ej är kombi. Givetvis ska fjädern bytas men ni som har kunskap,, Är det något som påverkar när en sån här del går sönder? Det har körmässigt och stabilitetsmässigt inte känts något alls som kunnat avslöja att fjädern var trasig längst upp
Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Risken är att fjädern kryper ut ur skålen och skär upp däcket när du kör och resten kan du ju räkna ut själv .
Jag skulle inte chansa även om det har gått bra i veckor innan .
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tja, det finns väl en god anledning att bilen inte går igenom besiktningen om de upptäcker en brusten fjäder...

Jag hade inte chansat, särskilt inte då du har en bra bil att åka i som alternativ!

Så krångligt är det inte att flytta över en barnstol - jag skiftar över mellan två bilar på några få minuter - har dock monterat spännremmar i båda bilar i bakkant på passagerarstolarna på båda bilarna, det sparar många minuter och kostar bara typ 200kr.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
204
Hankenstein
VW Golf TSI -15
Hyundai i40 -13
Tack för svaren. Barnstolen sitter nu i 320´n. Faktiskt mer plats för frugan i passagerarsätet än i Audi´n.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Lycka till med bilresan. Bila i Europa är faktiskt bland det roligaste som finns. Särskilt i en BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.