|
|
|
|---|---|
Raj |
Hejsan flickor! Jag skall sälja min 745TIC då den bilen känns omotiverat stor. Är lite sugen på en E30 coupé, tycker de ser riktigt bra ut (vissa exemplar iaf). Nu är frågan, vilken motor skall man välja? Någon speciell årgång? Får gärna kosta under 20k. Vill ha körglädje! Hur är kvaliteten? Rostbenägna? Mvh, Anders |
|
Hej tjejen. Satsa på en 325:a. Mest pang för pengarna.... Sök lite bland tidigare inlägg så får du nog en ganska klar bild på vanliga felkällor. /Kristian |
|
Boppers_ |
satsa på en 325a såklart.. |
|
Tycker att du skall sattsa på en 328 e36, med tanke på att du har en STOR bil idag. E36 328 brukar vara mer utrustad än 325:an och att den är nyare. Men skall man ta en e30 så e 325 att fördra. Letar man så kan man finna massor av fina 325 e30 för rätt så lite pengar även det gäller 328 e36. //Niklas |
|
Raj |
Tack för infon. 328 är aningen för dyr, men trevlig. Har ev fått napp på en 325 coupe -88. Återkommer med info. |
|
Det finns väll ingen e30 coupe? Bara 2 och 4 dörrars, eller har jag helt fel? RWD? Ja tack! |
|
|
Coupe låter roligare än 2-dörrars ;-) /Kristian |
|
Raj |
BMW 325 -88 *ca 22 000 mil *Delfingrå metallic med stora M-paketet utvändigt *Vita blinkers fram + sidor *K&N sportluftfilter (insats) *Svart dekal i fram och bakruta *Ovalt DTM slutrör (ej monterat) *Short-shift växelspak (kortare lägen) *Slitsade och borrade skivor fram *Ny koppling + urtrampningslager *Förarstolen sliten i sittdynan, övriga inredningen jättefin Dom "defekter" som jag vet är att ventilerna skulle behöva en justering och att stötdämparna bör bytas. Inga jätte-fel mao. Glömde jag säga att jag har ett set helt nya sänkfjädrar (sänker ca 40 mm) liggande till den också? Det finns några små rostfläckar på den, men inga genomrostningar mm. Det sitter orginal 14" plåtfälgar på den med nya däck (rullat MAX 500 mil). Ingen farthållare och inga elhissar men tacklucka, elspeglar, c-lås och ett larm som inte fungerar =(. Ingen stereo, den flyttar jag vidare till nästa bil. 30 000kr (ev prutbart) Låter det bra? Fin på bilderna jag fick, men de var nog inte helt nytagna... Finns det fördragen el till hissar? Överlever nog inte utan det... F-hållare överlever jag definitivt inte utan! E väl lite jävligare att få dit... |
|
låter lite oseriöst...... och dyrt... |
|
Raj |
Allooooo! Vad låter oseriöst? Han kan sikkert fixa nya bilder, men hade de här liggande. Ventilerna skulle man ju gärna vilja ha fixat först iaf. Hur mycket för dyrt om den är allmänt fräsch annars? |
|
Hej Raj! 1. Beskrivningen av bilen later som en slutkord bil. 2. Ventilerna kostar ca 2.500.- att justera 3. Nya fjadrar och dampare av bra kvalitet kostar ca 6.000.- Montering 2.000.- 4. Sma rostflackar ar bara sma pa telefon Summan av detta ar att den ar ca 10.000.- for dyr. Kop en annan bil. Kan foresten rekommendera en 318 is fran 90-91. Kul och betydligt billigare at aga. Mr C |
|
|
Ventilerna kostar 2 timmars jobb.... så länge det handlar om en justering! Priset behöver nog oxå justeras lite grann ;-) /Kristian |
|
Raj |
Tack för svar! 4 dämpare och lack kan jag fixa ganska billigt. Dämpare o fjädrar brukar jag byta själv, men slipper gärna (har ingen framvagnsinställningsmaskin i garaget heller). Ventilerna vet jag dock inte om jag kan ställa själv. Är det fasta brickor, eller ställer man de genom skruvjustering? Ni brukar inte justera själva? 2500kr, är det märkesverkstadspris? Om bilen är allmänt slutkörd är det ju värre. Brukar BMW vara det efter 22k mil? Är det ovanligt med rost på en 88a? Borde snarare vara ovanligt att de är helt rostfria va? Det är ju ändå en ganska gammal bil. Volvo har gått 31k, så den inredningen är ju lite sliten, men visst, slitet förarsäte kanske tyder på aktiv körning? |
|
Jag sålde min 325iM -89 19000mil för 27000 för ett år sen. Den var i mkt bra skick, ingen rost inga fel att fixa. Så du ska nog kunna pruta ganska många tusen tycker jag. Glöm inte att det finns MÅNGA e30 325or till salu, tyvärr är många "förstabilar" och därmed ganska hårt körda. Det är ju som vanligt, inte köpa första utan kolla runt och jämför. /// Martin RWD? Ja tack! |
|
|
Bilen har liksom alla busbilsattribut, inklusive dekal i framrutan... Mr C |
|
Raj |
Jooo... visst. Och det är ju en busig bil jag vill ha. Dock en fräsch sådan. Småjobb efterhand kan man stå ut med, men inget större. Vad skulle ni värdera den till då, utan att ha sett den? Tycker att 325or på blocket.se står i typ 35-45k??? |
|
Ventiljustering brukar oftast betyda kambyte på M20 motorerna, och det är inte speciellt billigt... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
Mr C: Så bara för att man vill ha en snygg bil måste den vara buskörd? Bayerische Motoren Werke |
|
Raj |
Ok. Tack för tipsen. Om texten verkade konstig så berodde det på att jag saxade den ur flera mejl. Vi får väl se om det blir bmw :) |
|
Köp en 318is, dvs 136Hp orginal.. lätt bil med stor potensial.. Chip kostar 1500(enligt Qvarnis 15 häst+) Suverän väghållning med ett par vassa sportdämpare! Lycka till!/Ante |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.