|
|
|
|---|---|
|
Jag har en bil jag kommer åka max 300 mil med i år, mest korta sträckor och kör "lugnt"! Hade tänkt sälja iväg bilen under sensommaren, och har ingen lust att köra på dom gamla ( 11 år Dunlop däcken som har torrsprickor)! Har fått tag i Minerva däck (nya)till ett mkt lågt pris. Undrar om nån har erfarenhet av detta lågprisdäck! Har haft Minerva (odubbade)på en Chevrolet Transsport tidigare, och upplevde inget dåligt med dom I varje fall! För några år sedan köpte jag en E31 ( 850), som det satt nya Sumitomi???, 235/40-18+265/35-18, och märkte ingen speciellt halkigt med dom! Det verkar vara ett däckfabrikat som inte säljs längre. Men Minervadäcken vet jag att den grossist där jag handlar av, säljer slut direkt på våren ! Skulle vara intressant att höra om nån som kört en eller ngr säsonger, som har lite synpunkter kunde höra av sig ! | |
|
Hade Minerva 19" på min slk. Körde 800 mil med dessa däck (2 år). Det enda jag kan klaga på är högt däcksljud. Testade aldrig våtgreppet (man kör försiktigt med en gammal merca ;) Mvh /Bruno www.garaget.org/ab8 |
|
| Var tillverkas dom? | |
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.