|
|
|
|---|---|
|
Ska "loopa" mina rör fram vid torpedväggen till nivåregleringen bak då 2 rör är av och all olja är borta så har inte servo eller nått ? Och ska åka lågt så kopplar bort det helt ! Nu till mina frågor ! Någon som gjort detta och vet vad det är för storlek på rören ? Så jag kan köpa skarvar ! Eller hur har ni gjort ? Sen hur mycket servo olja går det i bilen ? Mindre än anvisat eftersom jag kopplar bort bak men bara så jag vet på ett ungefär hur mycket jag skall köpa! Mvh mattias | |
|
Sannolikt samma dim som bromsledningarna, 3/8". Så är det åtminstone på min. Jag har inte provat att "kortsluta"' men det borde fungera. Förutsatt att E32 har samma upplägg som E38: Det ryms ganska mycket olja (som sannolikt finns kvar) i de två reservoarer som sitter i anslutning till de bakre stötdämparna. Men om systemet i övrigt är helt tomt, behöver du (nog, minns inte exakt) två liter+. DEt räcker nog att börja med två liter. CH11S, om det den du skall ha, finns på Biltema liksom den rörskarv du behöver. /Lennart |
|
|
Glöm inte proppa rören som går bakåt med annars får du in smuts i systemet. Med vänlig hälsning, F1 |
|
| Dom 2 st rören som sitter med skarvar under innerskärmen v-fram är det till hydraliken bak ? Kollade och följde rören från ena skarven vid bakaxeln den som rören från båda aculatorerna ? Går in i tup en t kors sen går dom vidare till 2 typ bromsslangar sen vidare fram till skarvarna v-fram ! Men som sagt det läcker bak ännu va dett bara tryck eller retur jag loopa ? Måste man plugga eller loopa mer rör ? Eller varför löcker det ut ny olja son jag hälde på förut ut sär man fortfarande ? Läcker precis v-bak där rören börjar gå upp vid bakvagnen ! | |
|
Hej, Jag kollade på realoem.com och systemet, framför allt där bak, är väldigt likt det på min E38. De båda rören t v under bilen borde vara de som du enklast loopar. Var de börjar någonstans, vet jag faktiskt inte. Det går nog att lista sig fram till på realoem, men vill du göra det enkelt för dig, loopar du under bilen. Två skarvnipplar och en bit 3/8" kopparrör, som du böjer till ett U. Sen hoppas jag att bilen är värd att åtgärdas på ett riktigt sätt så småningom. /Lennart |
|
| Okaj okaj ! Men jag fäljde rören hela vägen fram och dom ledde till dom skarvarna som sitter i hjulhuset v-fram so dom loopade jag och är jätte lätt att ta bort och återkoppla allt igen om man vill det ! Sen det som läckte där bak igår efter jag loopade va nog all olja som fanns kvar i systemet bak för ny olja kan det omöjligt komma nu ;) för nu har bilen sjunkit ihop över natten och är låg bak ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.