|
|
|
|---|---|
|
Sneglar sedan ett tag på att beställa en F20. Är dock tveksam till om det funkar i praktiken med bilstol. Trodde först att vagnen skulle bli ett problem, men det har jag testat nu och en Emmljunga DuoEdge med chassi och sittdel var inga som helst problem att få ner i bagaget. Då återstår frågan om det funkar med bakåtvänd bilstol? Blir det väldigt trångt fram om man har den i framsätet(är ju ingen stor bil) och framför allt, om man sätter den bakåtvänd i baksätet går det då att sitta framför utan att amputera benen?..... Någon som kör F20 med bilstol som kan avskräcka eller lugna?... ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ | |
|
Vi har en f31 och den är i minsta laget. Min sambos syster har bilstol i en e90 och i en f20 och det känns lika trångt, även om det på pappret är rymligast i vår f31. Samma stol i alla tre bilar förutom e90 som har stol med Isofix, dock samma model (izi kid X3). Man kan sitta fram om barnstolen är i upprätt läge men jag skulle inte rekommendera det i några längre sträckor för någon som är längre än 170 Tror du måste upp till f1x (utan komfortstol) innan det blir rymligt. |
|
| Åk till en handlare och prova? | |
|
Hej! Jag har en Britax Two-way bakåtvänd bakom främre passagerarsätet. Grabben som snart är två år sitter bakåtvänd där bak och fyra-åriga storasyster sitter framåtvänd i en bältesstol framför honom. Detta fungerar förstås utmärkt och då detta är vår andrabil så oftast åker jag själv eller då med barnen. Om även frun ska åka med så tar vi alltid hennes bil. Jag tog nyss ur bältesstolen i fram för att testa hur mycket utrymme det finns i främre passagerarsätet med den bakåtvända barnstolen där bakom. Jag är 188 cm lång och även om det är riktigt trångt där framme så får jag plats men det är inte så värst bekvämt. Jag skulle kunna tänka mig att åka så i några få mil men inte så värst mycket längre. Dock så kan jag tänka mig att frun som är 170 cm lång skulle kunna tycka att platsen är acceptabel även vid länge turer. /Arvid |
|
|
Bra input Arvid. Får lasta in alla och testa, är väl gissningsvis på håret... ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
Gissar dock att skillnaden mot E39'an jag har idag inte är SÅ stor. Där går det att sitta drägligt i alla fall framför bakåtvänd stol. ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
Någon mer som har erfarenhet av bakåtvänd barnstol bak? Är det ens möjligt att sitta hyfsat vettigt fram? |
|
|
När jag hade min m235i som är en coupe🤣🤣, gick det hur bra som helst korta sträckor till dagis och runt i stan med framåtvänd stol..min dotter va 2-3 år då Nu har jag en 5 serie sedan, 2 barn. Helt ärligt..bakåtvänd stol förstör i princip hela bilen. Passagerarstolen är oanvändbar om du är över 1.75m. Med andra ord om det är bara ett barn så är det lugnt med nästan vilken bil som. Min femma känns trång ibland med 2 barn och 2 vuxna, den ända riktiga lösningen är en familjevan |
|
|
Allt beror på hur långa vuxna som ska åka med i bilen är och vad det är för stol som ska monteras så det bästa är att åka ut och testa med stolarna monterade. Jag har haft en Maxi-Cosi mobi XP och besafe izi plus och den sistnämnda känns som en skönare stol för ungen med tar upp mycket mer plats i bilen jämfört med den förstnämnda. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.