AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.518

Bmw originalförsäkringar vid Icke-rft samt annan verkstad än BMW

Hej
Funderar på att teckna BMW originalförsäkring.
Kan det bli problem med den om det visar sig att man servar på ex. Mechanum som ju är en auktoriserad verkstad?
Hur ser man på icke-rft däck?

Bilen är en Z4 Coupé.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det enda som icke-rft-däck kan påverka är att BMW kan vägra BMW-assistance (om bilen fortfarande har den) vid punka.

Enligt EU-direktiv får bilägare serva bilen var som helst med fullgoda garantier etc. så länge arbetet utförs "fackmannamässigt" och reservdelarna håller OEM-kvalitet.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
BMW:s assistan MobileCare ingår såvitt jag vet i 5 års på en fabriksny BMW. Sedan brukar man kunna betala och teckna den ytterligare några år. Osäker på hur många- Värt att kolla upp i alla fall.

Johan B: BMW-assistance alltså, ja men den är ju ändå lugn eftersom den inte existerar för min bil. Mechanum använder ju bara original-delar så då är ju det också grönt.

Jopp: Yes, min är från 2007 och det är mig veterligen inte tecknat.

Då känns det ju ganska grönt.... Ha en bra midsommar!
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Om du vill ha assistansförsäkring för denna bil kan du teckna hos t ex Solid eller Falck. Kostar 350-500kr per år. Mechanum är auktoriserad Bmw-verkstad så det likställs med att serva hos BMW.

Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Motormännen har ju väghjälp för 195:-/år. Tror man måste vara medlem dock, men det kan vara värt för det finns lite andra rabatter man kan ha användning för.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.