|
|
|
|---|---|
|
Airbag lampan tänds helt plötsligt på morgonen och läste ut 2 felkoder 93cc Deactivation: satellite, door, front left 93cd Deactivation: satellite, drivers seat Har sökt men hittar inte vad det betyder? och vad som ska åtgärdas? | |
|
Kan det vara så att mitt batteri är dåligt? för aktiva styrningen började lysa före airbag lampan och med felkodsläsaren så får jag upp en kod om: 6133 motor actuating unit: fault, voltage kör bilen enbart korta stäckor till jobbet som tar typ 4min... |
|
|
Hej, ja din körprofil laddar garanterat inte upp batteriet. Så det kan mycket väl vara det. Ladda batteriet ett dygn och testa. Vänligen Mattias |
|
| Måste bara: Hur tänds en lampa plötsligt vs normalt? :P ;) | |
| Haha ;) plötsligt när man minst inte förväntar sig det;) | |
|
Köpte en multimeter o mätte.. Igår på kvällen va det 12,46 (laddade det natten innan) och i morse 12,36.. När bilen var på kom det upp till 14,, Är det dåligt då? |
|
| Nej det är normalt. | |
| Maccan: 12.36 är inte jätte dåligt men inte bra heller, runt 12.6-12.7v skall ett fullladdat batteri ligga på. | |
| Kan det kanske vara tillräckligt dåligt för att vissa elektriska funktioner som jag nämt ballar ur? | |
|
Hade något liknade på min E60 Airbag tändes lite hur som helst men slocknade efter man startat bilen igen Hände kanske en gång i veckan Körde med detta i ett halvår tills batterikabeln sköts av vid pluspolen helt plötsligt (den skall göra detta om man krockar) Hur som helst bytes denna och alla airbagfel försvann det finns någon typ av resistansavkänning i batterikabeln Laddning som blåser bort pluskablen till hör safetysystemet AIRBAG RESTRAINT SYSTEM Minns ej felkoderna |
|
|
Har du fått rätt på det maccan? Jag hade samma problem för ½år sedan. ladda batteriet och det försvann, kom fram till att det va dåligt så bytte. Nu ½år efter med det nya batteriet köpt på bmw Malmö så får jag upp samma varning med airbag/bältesspännare. Har testat ladda det men fortfarande kvar. Även testat andra saker som att ha minuspolen av en timme. Kan vara att en felkod ligger och myser i datorn och måste resettas, Kan tyvärr inte det med min lille blåtand felsökare. |
|
|
Tack för alla tips! Jag har laddat mitt batteri men Felet är kvar, köpte en obd kabel med usb anslutning och bmw Dis på ebay för 200kr, så ska kolla lite nogare nästa vecka då jag sticker utomlands en sväng, men ska kolla mera på det nästa vecka som sagt.. |
|
| Hur har det gått med detta? Vilken modul är det som spökar till det, och var skall man läsa ut felkoden? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.