|
|
|
|---|---|
|
aldrig haft bmw innan, börjat titta på de nu och provkört lite och verkligen älskar bilarna. Men kan inte en smack om bilar och tar gärna emot råd. Tittat lite på BMW 325i touring som gått mellan 17000 till 19000 mil och undrar om de är dumt och köpa en som gått så långt ? Är de speciellt långt men den bilen ? Är de en bra bil alls? Tacksam för all hjälp och råd jag kan få. | |
|
Hej Jag hade inte varit det minsta orolig över de miltalen utan betraktar det som fullt normalt för åldern och tror att konstruktionen klarar långt mycket mer utan problem. Jag har själv tittat lite löst efter en E91 (som 3-serie Touring mellan 2005 och 2012 heter) den senaste månaden och efter att ha tittat på några exemplar som rullat mellan nitton och trettiotusen mil har jag fått intrycket av att de håller fint. Jag har alltid varit glad i och haft bra erfarenheter av BMW men upplever även att E91 är ytterligare ett steg framåt. Bristerna verkar vara få och rostskyddet är långt mycket bättre än vad BMW presterat förr, vad jag har sett kan E91 rosta på bakluckan vid gasdämparnas infästning om det vill sig illa men det bitvis svaga skyddet som t.ex E46 och E39 har är ett minne blott. Service och underhåll är viktigt så lägg fokus på att hitta en bil som fått mycket kärlek för det kan du spara mycket pengar på i längden, men jag hade inte varit orolig över modellen i övrigt så länge drivlina och elektronik är ok. Var försiktig med elfel för det elektriska på en modern bil är inga problem att reda ut för de som kan men det är ingenting som vem som helst åtgärdar "med lite elspray" längre. Är du osäker och har någon fråga kan du alltid vända dig tillbaka hit så finns det förmodligen någon som har svaret. Lycka till med jakten och om du hittar rätt bil; Välkommen till BMW-träsket! //Bjersér |
|
| Nä milen är inget att oroa sig om! Tror inte det är mer än slitdelar osv, det hade varit likadant på en bil med färre mil. | |
| I vilket prisläge letar du? | |
|
letar bil typ i 70-80 000 klassen, super tacksam för alla råd . känns lite som de inte spelar större roll om den gått 13 000 eller 19 000 då. mer viktigt hur den tagits hand om då och lite flyt. Man har alltid hört att de är svin dyrt och serva BMW om man jämför men andra bil märke , stämmer de fortfarande ? |
|
|
Jag hade just en sådan med dom milen, ca 17k, en period. Hade inga som helst problem med den och den kändes som en ny bil i stort sett. Skick och historik är avgörande som sagt. Mycket dyrare att serva än tex en Volvo med samma mil/årtal är dom nog inte. Speciellt inte om man hittar en bra alternativ verkstad som man kan lita på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.