|
|
|
|---|---|
|
Hej 40-års krisen är ett faktum... Har under en längre tid sneglat på en 3-serie coupe, främst bensinare, årsmodell -09 eller nyare. Inte intresserad av diesel då jag kör max 1000 mil/år. Jag har läst många forumstrådar om problem med N53 motorerna. Hur är det egentligen ställt med dessa nuförtiden? Har BMW fått ordning på dessa genom olika aktioner eller ska man helt skippa 325 modellen? Är medveten om att detta är ett entusiastforum och att det oftast diskuteras diverse problem i forumstrådarna. Min uppfattning om att det är/var ett stort problem med dessa motorer kanske inte stämmer. Tacksam för svar. | |
|
Problemen är mycket överdrivna och framhålls oftast av de som inte ägt någon själv... De finns, absolut ingen tvekan, men vi är många som haft helt felfria bilar också. Provkör och leta efter ryckningar vid gaspådrag. ------- //Lövet |
|
| Skulle också säga att det inte är så allvarligt, aktionerna har tagit hand om de kända problemen. Hade problem med vår redan vid 1500 mil då högtrycksbränslepumpen byttes, men den rullade många problemfria mil efter det. Tycker inte det finns någon anledning att akta sig för motormodellen. | |
|
Tack för snabba svar! Har tänkt att åka till Jönköping till veckan för att titta på en 325 e92 -10 som står hos en handlare. Tack återigen! |
|
|
Har haft tre bilar med N53 inkl nuvarande. Sammanlagt har jag kört över 10000mil med dessa. Helt problemfritt. Lycka till med köpet! |
|
|
Alternativet är ju annars 125 Coupé (E82, 2007-2013) med 3,0 N52-sexa, dock lite ovanliga. |
|
|
Problemfritt i 5000 mil. Har ändå köpt en x-tra tändspole som ligger i bilen... Kontrollera även att motorn går jämt vid uppstart när motorn är kall. Lycka till med bilen. |
|
|
Tack samtliga för all respons! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.