AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.898

Skada i bil efter besök däckverkstad

eH
55
eHolmberg87
535d M-sport e61 2008
Hade bilen på däckverkstad igår för hjulinställning.. betalade och hämtade ut bilen som vanligt. Märkte då ett tydligt skrapmärke under ratten i skinnet som både syns om man tittar men känns framförallt som blivit när dom klivit in eller ur bilen. Ratten var även ställd i högsta läget så antagligen var det trångt för personen som suttit i bilen.

Hur gör man en sådan gång?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hände exakt samma sak för mig för ett antal år sedan - efter jag påpekat detta och de "undersökt saken", erkände firman att de repat ratten och bytte ut den mot en bättre begagnad (i motsvarande skick som min).

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Har de gjort en fyrhjulsinställning, så monterar de väl nån grej under ratten, om jag inte minns fel.

BMW CS #5206
eH
55
eHolmberg87
535d M-sport e61 2008
Det stämmer nog. Men sönderskrapat skinn på ratten kan ju knappast följa med på köpet. Bilen är i kanonskick lika så ratten. Ser ut som att man skrapat upp ytan med en kniv.. delvis förstörd
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Nej, givetvis skall det inte bli någon åverkan på bilen.

BMW CS #5206
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
I mitt fall erkände de att det var något bältesspänne eller liknande som de hade på arbetsbyxorna/overallen, som skrapat sönder ratten - det hade hänt när de satt sig i bilen eller gått ur den i samband med att de körde fram bilen till hjulinställningen.

Men det blev som sagt inget tjafs utan de frågade om jag godtog en begagnad ratt i samma skick som den jag hade innan den blev skrapad (den "nya" var faktiskt i lite bättre skick än min visade det sig).

Har du pratat med verkstaden?
Om inte, gör det så fort som möjligt!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.