|
|
|
|---|---|
|
Hade bilen på däckverkstad igår för hjulinställning.. betalade och hämtade ut bilen som vanligt. Märkte då ett tydligt skrapmärke under ratten i skinnet som både syns om man tittar men känns framförallt som blivit när dom klivit in eller ur bilen. Ratten var även ställd i högsta läget så antagligen var det trångt för personen som suttit i bilen. Hur gör man en sådan gång? | |
|
Hände exakt samma sak för mig för ett antal år sedan - efter jag påpekat detta och de "undersökt saken", erkände firman att de repat ratten och bytte ut den mot en bättre begagnad (i motsvarande skick som min). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har de gjort en fyrhjulsinställning, så monterar de väl nån grej under ratten, om jag inte minns fel. BMW CS #5206 |
|
| Det stämmer nog. Men sönderskrapat skinn på ratten kan ju knappast följa med på köpet. Bilen är i kanonskick lika så ratten. Ser ut som att man skrapat upp ytan med en kniv.. delvis förstörd | |
|
Nej, givetvis skall det inte bli någon åverkan på bilen. BMW CS #5206 |
|
|
I mitt fall erkände de att det var något bältesspänne eller liknande som de hade på arbetsbyxorna/overallen, som skrapat sönder ratten - det hade hänt när de satt sig i bilen eller gått ur den i samband med att de körde fram bilen till hjulinställningen. Men det blev som sagt inget tjafs utan de frågade om jag godtog en begagnad ratt i samma skick som den jag hade innan den blev skrapad (den "nya" var faktiskt i lite bättre skick än min visade det sig). Har du pratat med verkstaden? Om inte, gör det så fort som möjligt! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.