|
|
|
|---|---|
|
köpte en Bmw E46 där förra ägaren bytt till m-tech ratten...har provat å släcka lampan men de tändes igen efter en halv dag..ibland kan den vara släckt i 2-3 sekunder å tändas igen vid start. nån som vet vad de kan vara för problem? | |
|
Väldigt ofta är det airbag mattan i passagerar stolen som är kass på dessa. Finns motstånd att köpa från tex ebay för c:a 100 lappen. Har eller kan du felsöka, så bör du få fram vilken airbag som strular. Eller om det är rattbytet som strular och motstånd mellan rattarna inte är samma och det blir att airbag lampan lyser. |
|
|
poplord du behöver felsöka din bil med diagnosverktyg. Det kan mycket väl vara sensormattan som Clintan skriver men en diagnos skulle nog vara bra att göra. poplord, jag har skickat powerpost till dig. Min bil: Länk |
|
| gjorde så att jag bytte tillbaka till orginalratten. å då slocknade lampan :) king | |
|
Åh fan, vad bra, något fel i den andra ratten alltså. Såg också nu att du skrivit att du hade släckt lampan. Då hade du alltså diagnosutrustning. Min bil: Länk |
|
|
nä jag har har ju inte de tyvärr. fick betala 300 kr i onödan ;) men men nu har man lärt sig nått nytt.. ja vet inte om de är nått fel i den ratten, kan de inte vara så att de är fel motstånd i den. och rätt i orginalratten....annars har jag airbag å ratt över ifall nån vill köpa? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Problemet kan vara att ratten var nyare med tvåstegsairbag bytet sv system skedde 03/ 99 eller tvärtom att ratten var av den äldre typen och din bil är tillverkad efter 03/99. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.