AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.279

Fråga ang angel eyes prelci e91 samt kodningsfråga

Hej!

Vill få lite mer ljus i ringarna än jag har nu. Har vitt ljus i mina angel eyes nu men förmodligen någon sämre variant. Synd att konstruktionen är som den är på PRELCI.

Hittade då dessa, med 4 LED per lampa, de ser gedigna ut och 1200 lumen utlovas. Någon med erfarenhet?

Länk

Funderar också om någon har erfarenhet av att skippa motstånden då jag kan koda bort kontrollen via canbus. Det jag också kan göra är att höja spänningen. Men är det stor risk för överhettning då?

En annan fundering jag har är om det är möjligt att koda dimljusen så att de inte per automatik slår igång halvljusen, någon som lyckats? Så att man får "DRL" med dimljus och angel eyes.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Aldrig testat dem LED'sen men har du halogen idag så kommer du att märka skillnad vilketsom. Ljusövervakning går att koda bort så skippa motstånd. Samma sak med dimljusen funkar med.
Ljusövervakningen kan du säkerligen koda bort.
Får väl koppla om till parkeringsljus och slå på dimljusen annars.. men hade vart fint om det gick i autoläget.

Övervakning av motstånd kodar jag somsagt bort, var bara orolig att det skulle bli för mkt effekt för LEDsen.

Återkommer självklart med rapport om jag beställer hem ett par av denna nya varianten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.