|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag bestämt mig , att jag ska ha turbo kompen i bilen är typ 9,5 är det = 9,5:1 går det att bara köpa tjockare packningar typ 3 stycken en koppar i mitten... för jag ska bara ladda 0,3-0,6 dvs ganska lite nån som vet vad man ska ha för turbo ? intercooler ? grenrör ? måste jag göra ett eget grenrör eller finns det adapterplattor ?! Länk | |
|
plus tänkte höra med nån om hur man sätter in en diff ?! är det mycket jobb... är lite less på att den spinner bara ena hjulet... dels är farligt vid blött underlag också som jag kör ! hehe... nämen har ni nå bra och seriösa inlägg så skriv hemskt gärna ! MvH Göran Länk |
|
|
ska du inte ladda mer än så behövs ingen kompsänkning |
|
|
Okej men jag vill ändå vara på den säkra sidan dvs att jag köper extra packningar... Länk |
|
|
Ska du sätta turbo på din 1.8??? RWD? Ja tack! |
|
|
Att montera en "diff" är mycket enklare än att turbokonvertera en vanlig sugmotor ! _____________________________________ Länk |
|
|
Ja va fan nånting roligt måste man ju göra orkar ju inte köpa en ny bil för att denna är för klen för att turbokonvertera ! vad ska man ta diffen ifrån ? kanske en 535i ? e28 ____________________________________________ Länk |
|
imenhoteb |
jollra inte till det för mycket!!du behöver som sagt här uppe ingen kompsänkning på ett sånt lågt tryck....satsa (mekkrafterna) hellre på en kam..turbo..grenrör..adapter.. TN |
|
Hej, wrath, vilken effekt är du ute efter? Vilken budget har du? Lättare att svara med realistiska svar om du avslöjar sådant. Mvh David |
|
|
effekt ca: 50 hästar , budgeten är väl medel så att säga men vill komma undan så billigt som möjligt ____________________________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.