|
|
|
|---|---|
|
Hej allihop! Jag har nyligen köpt en Bmw 335i m-sport -07 och funderar på att byta downpipes. Ville bara stämma av en liten grej. Någon sa till mig att om man byter uter till nya downpipes så kommer motorlampan att lysa.. Är detta sant? Hur kanman lösa det? kan detta påverka bilens prestanda negativt? Tack på förhand! | |
|
Hej Om du inte har något trim som "släcker" den koden så kommer motorlampan lysa ja. Det du kan göra är att köpa en "o2 fix" eller trim. Varför vill du byta till kattlösa downpipes? Enda anledningen är väll för att få bättre flöde och kunna trimma mer så om du har ett trim typ Cobb eller Jb4 etc så kommer det släcka koden. |
|
|
Hej! Tack för ditt svar! Anledning för att ha kattlösa downpipes är att alla mina polare tycker det är bäst. Men mitt mål är inte att trimma sönder bilen. Jag tänkte mest köra med något trim(mjukvara) och downpipes för att öka flöde som du säger. Finns andra "lika bra alternativ" till downpipes som inte är kattlösa men har bättre flöde än original som sitter på? Vill inte få en massa lampor som lyser i panelen :) Detta är min första turbobil så jag är väldigt grön på vad som är bäst och snällast emot bilen gällande trim. |
|
| Kör downpipes utav CAT, sen så slänger du på bättre intercooler, därefter luftfilter och sen en bra mappning på det. Då bör du ligga på ca 400hk tryggt och bra :) | |
|
Några tips på bra catted downpipes och bra intercooler? Ska man vända sig till BSR för mjukvara eller vad säger ni? |
|
|
Jag föreslår att du inte köper kattade downpipes, kör okattat och lös bekymret med ett tune som undertrycker koderna för bortplockade katalysatorer. Görs enkelt med tune som COBB eller JB4+DP-fix. Tycker att det är att slänga pengar i sjön om du köper nya downpipes utan ett tune. |
|
| Tips på bra downpipes och intercooler för bra pris är tveklöst VRSF ett gott exempel på. | |
|
Tack för ditt tips OB! Jag ska kika på detta. Ska man föredra BSR för mjukvarouptimering för 335:an? Någon som trimmat sin 335:a hos dem? |
|
|
Gör så, vill du ha detaljfrågor så ställ här eller PM. Jag och några andra på forumet har köpt flera produkter från VRSF. Föreslår att du väljer COBB eller JB4 som är de mest utbredda och beprövade av alternativen internationellt. Dessutom är de billigare än BSR. Den support och valmöjlighet som medföljer COBB eller JB4 kan du inte jämföra med att köpa ett svenskt trim. |
|
|
Mycket godis på dessa sidor..haha Kollade in JB4. Är denna du menar? Länk? 100 hp direkt bara genom installation? |
|
|
Salonika, Det är precis den. Jag själv kör en sån och det är en helt annan bil. Grym. Mappändring on-the-fly gör det sååå enkelt att manövrera. Kan bara rekommendera! |
|
|
Stämmer bra som Johnnymannen säger. Om du vill köra piggyback (klassiskt "chipp" på svenska) så är JB4 ett bra alternativ, vill du ha flash så är COBB ett utmärkt val. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.