|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en fråga angående service på min 320dA, svårt att se vilken service som ska göra. Den har gått 9500mil servicen skulle ha gjorts för några hundra mil sedan, då bilen inköptes för några dagar sen, måste göra en service med andra ord. Säljaren sa att det är oljeservice som den ska in på. Men om jag frågar panelen vad brukar göras kring 9000-10000 på 320dA? Vet att bilen har sensorer och att man kan få åka in för påfylllning på bromsvätska, men jag funderar på göra en redig service. | |
|
Besök närmaste BMW-åf och be dem läsa av nyckeln så får du exakt besked. Om luft- och bränslefilter byttes vid förra servicen är det bara en oljeservice som ska göras nu, kupéfilter byts samtidigt vid varje oljeservice. Bromsvätskan byts vartannat år och är oberoende körsträcka eller övrig service. Undvik även att köra med bilen innan du gjort servicen om du redan gått över intervallet. |
|
|
Ringde till BMW åf Sundsvall, ta med bilen eller nyckeln så läser vi av, rätt smidigt. Tyvärr hade tidigare ägaren kört en del mil även fast servicen inte var gjord, jag får nu hoppas att Mohlins Bil i Sundsvall kan ta min bil inom kort varsel. Ska dit idag efter jobbet. |
|
|
Lämnade in bilen i Sundsvall i måndags gick snabbt fick ett sms om att bilen var klar. Är imponerad av Mohlins bil i Sundsvall, är van med BMW Solna och BMW vällinby (borgs bil) Stockholm, Inget speciellt fel på dessa, men Mohlins verkstad arbetar på ett premiummässigt sätt (om man kan säga det) Serviceboken fanns att hämta tillsammans med nycklar samt en väl dokumenterad dokumentmapp bakom disken. Allt var igenom tänkt och väl mött var man givitvis! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.