AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.249

Finns original kromat ändrör till E46 318i - 2003 hos BMW?

AL
139
ALX
318i -03
Har en 318i -03 och tycker avgasröret ser så fult ut. Vill ha ändrör i krom. Finns det att köpa på BMW? Kan de även montera det? Nån som vet vad det kostar? Har försökt ringa till BMW men ingen svarar när de kopplar en till verkstaden. Heter det ändrör eller nåt annat? Ni vet vad jag menar i alla fall.
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Inga problem att få ditt gamla avgasrör att blänka i rostfritt, gnugga, avfettning, gnugga med en hård svamp, efter 30 minuter har du rostfritt. Det gör underverk på helhetsynen

Jag är rätt säker på att du inte kan få tag i kromat slutrör som du bara sätter på hos BMW.

Alternativt om du kapar en bit kanske 15cm och svetsar dit slutrör i krom gärna med dubbla mindre pipor.

AL
139
ALX
318i -03
Så man kan verkligen putsa det så det blir så fint? Bilen är ju tio år gammal och jag antar att ingen har tvättat på röret innan. Hur i detalj kan jag få det att blänka? Putsa med vad? Innan har jag gnuggat med autosol på en annan bils ändrör, ska jag göra samma med min? Du menar gnugga med avfettning i omgångar tills det blänker?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Med 99% sannolikhet tillverkas/säljs de fortfarande av BMW.
Kvalitén på deras slutrör är betydligt bättre än för de allra flesta eftermarknadsprylarna som finns att köpa.

Gå in på www.realoem.com och knappa in dina sista sju siffror/bokstäver i chassinummret och klicka dig fram till avgasrör så ser du exakt vilken del och art.nr. på ditt slutrör.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Länk

Länken till slutrören. Tog Vin nr från min gamla 318i 03:a, borde vara exakt likadan du ska ha då.

Angående putsa befintliga slutröret, det går att få den väldigt blankt. Jag har kört med skrubb och avfettning varva med det, tills smutsen släpper sig, man får ha tålamod, tyvärr blir det skitigt snabbt på slutröret igen när man kört ett tag.
AL
139
ALX
318i -03
Så ni menar att man ger numret på reservdelen till BMW? Får försöka ringa dem igen.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det skall inte behövas, de ska kunna få fram art.nr. själva, men det hjälper ju till...om inte annat så ser du om det produceras/säljs fortfarande.

Mvh
Johan B

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
...dessutom ser du om det finns i flera versioner - förr fanns det åtminstone både kromade och "svartkromade" rör.

Mvh
Johan B

ALX, är det fortfarande aktuellt? Jag tror jag kan hjälpa dig.
AL
139
ALX
318i -03
Tack för hjälpen. Får fortsätta försöka ringa BMW.
Ja, det är aktuellt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.