AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.523

BMW 318 d Aut Touring hos Bilia GBG "finn ett fel"...

Sida 2 av 2
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den typen av modifiering skulle jag bli mycket förvånad om man kunde göra. Bilen är inte typad med den belysningen i EU.

-------
//Lövet
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Sen är bilen inte beställd för privat bruk utan har varit en hyrbil :)

Jag tror mer och mer att den varit med om nån form av olycka där man bytt stötfångaren. Vore dock intressant att veta om dessa lampor/reflexer lyser.

Sh
53
Shush
530dat maxxad 04
Ja tror som compactk: den har krockats o man har fixat skadan men beställt en USA front ...
Även om jag också skulle gissa att felet inträffat i samband med en krockskada så tvivlar jag på att det är så enkelt att beställa en USA-front, åtminstone om BMW reparerat den. I BMWs datasystem för reservdelar finns varje del karossdel specad och den är i sin tur länkad till det chassienr bilen har...¨

Enda chansen att det händer är att den är fusklagad hos en mindre verkstad som haft delar från en annan bil att tillgå...ganska orimligt då de flesta nyare BMW hyrbilar är bundna till sixt eller mabi som ju båda sammarbetar med BMW.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Helt omöjligt är det nog inte att man beställt fel reservdelar i samband med en reparation.

Jag råkade själv ut för en tjänstebil som jag tog över och den hade reparerats för en mindre krock något år tidigare. Reparationen gjordes på en auktoriserad volvoverkstad (det var en volvo) och när jag besiktigade bilen var bilens vänstra ljusbild för halv/helljus väldigt "konstig" - det visade sig att man monterat en lykta för vänstertrafik och ljusbilden var således spegelvänd gentemot vad den skulle varit på den sidan...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.