|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Eldfängdheten hos bensinångor är förvisso otäck. När de tänder, bör man inte stå i vägen. Flytande bensin utan lufttillträde kyler bara. Om borren inte börjar glöda, är det nog rätt ofarligt. I mitt fall högg man dock hålet med en mejsel eller liknande. Idag, när jag åtgärdade, knackade jag ihop sårkanterna och då blev det kvar ett hål som efter en fyrtumsspik. Sen tog jag PP Kemisk Metall på det renslipade området och hoppas på långvarig hållbarhet. Som kanske bekant är jag ingen vän av verkstäder, inte ens om försäkringen betalar... /Lennart |
|
|
I lokaltidningarna i Blekinge rapporteras friskt om borrade biltankar nu - med tjuvarna verkar föredra plasttankar - banditerna har kanske lite självbevarelsedrift kvar ändå. Förra sommaren fick båtgrannen båtens dunk stulen men hittade i alla fall tomdunken. Båtbensinstölderna minskade radikalt den sommaren då polisen haffade ett gäng ungdomar i en stulen båt som de åkt runt och tjuvtankat i flera veckor. Jag tackar dem för all motion jag numera får av att kånka besnindunk till och från båten :-( /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Stölder ur dieselbilar har jag aldrig hört talas om. Sannolikt ger det mycket bättre utdelning i antal kronor per mängd arbete att gå på lastbilar, entreprenadmaskiner och farmartankar. Men det är klart att ju mer man skärper säkerheten runt dessa objekt ju troligare blir det att man till slut kommer angripa personbilar också på samma sätt som när man stjäl bensin. Hur som helst så är det frustrerande läsning när någon har sabbat för tusentals kronor för att komma över bensin för några hundringar. Ännu mer frustrerande är det att när någon som ägnar sig åt egendomsutjämnande verksamhet blir tagen så visar det sig oftast att denne både är "känd av polisen sedan tidigare" och släpps ut direkt efter förhör. |
|
| Känns skönt med gasdrift på Caddyn, borra på bara :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.