|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en fråga ang. Service. Jag var och lämnade bilen (bmw 520 -02 17000mil) på eriksson bilteam gävle i service. Det var dags varnade instrumentbrädan, lämnade på morgonen hämtade bilen under lunchen, möttes av en prislapp på 3500kr, ganska normalt för en inspektion 1 tänkte jag och betalade. Nu hemma tar jag fram papperna och ser att det enda dom gjort är motoroljeservice. Varav det inte finns något fel på de andra punkterna. Inga övriga kostnader. Är det såhär priserna är idag? Mitt huvud är priserna typ Motoroljeservicen 1500-2000 Insp 1 3000-4000 Insp 2 5000-6000 Är jag helt ute och cyklar? | |
| Oljeservice med filter och 6,5 liter olja á 200 kr/l betalade jag 2 200 för hos Wölkes i Göteborg. Auktoriserad verkstad. | |
| Jag ska in på service då det är dags för bromsbelägg fram samt byte av bromsvätska. BMW i Uppsala vill ha 3800 för det jobbet. En annan verkstad vill ha 1800 för samma jobb. Visserligen en bit utanför stan. Men i mytt tycke verkar BMW ta överpriser på det dom gör i förhållande till det man får. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.