|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja delge er mina erfarenheter efter 2 veckors ägande. Fantastisk kvalitetskänsla. Gokartkänsla. Rykte om sig att vara problemfri. Trivs bäst på småvägar. Inget att köra motorväg med egentligen. Sportmodellen är duktigt snabb. Manuell cab, ingen elmotor som kan gå sönder. Jag valde denna istället för en Z3/Z4. Har haft haft äldre BMW och det blir lätt många verkstadsbesök om man inte skruvar själv. MX-5:an har kommit upp i denna delen av forumet ett antal gånger, men ingen som har skrivit om den verkar ha ägt någon. | |
| En Miata är fin, men den behöver en värre motor! | |
|
Eftersom du kör M3 så förstår jag din synpunkt. Tänkte bara köra lite konsumentupplysning i BMW-land. |
|
|
Min åsikt är att storleken på motor är perfekt i sport varianterna, det blir ändå inte så behagligt i högre fart. Jag hade ett öppet K&N filter på min sport och njöt i fulla drag varje gång man drog på lite grann. |
|
|
Ja, den 6växlade lådan gör skillnad mot std 5växl tycker jag. Det går utmärkt att bli av med körkort i Sport-Miatan. |
|
|
Bra initiativ! Här behöver komma upp fler roliga saker utöver BMW som vi (de flesta här iaf) ju redan gillar. Har alltid tittat lite på Miatan men aldrig kommit till skott. Verkar fantastisk som kurvbil och skönt att ha en bil du förhoppningsvis slipper skruva på. Kommer du köra något på bana? Verkar stort i England exempelvis. Mvh Thomas |
|
|
Förutom Miataklubb Sverige som jag har gått med i så finns det en racingklubb för Mx5:an. I första hand köpte jag den för att glida runt på sommaren. Har inga banambitionet just nu i alla fall. Har bara haft bilen 3 veckor, men kör den även till jobbet om vädret är bra. Miatan är framförallt een billig bil som både är cab och sportbil. Tidiga 90-talare finns från ca 25000 kr. Den har rykte om sig att hålla också. |
|
| Jag är inte speciellt märkeskåt, jag gillar många olika bilar. Jag har tidigare haft en s2000, det ultimata vore nog en miata med s2000 motor. Miatan har lite bättre vägegenskaper och är inte lika nervös som en s2000 på gränsen, men motorn i en s2000 är jävligt vass. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.