|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag har lite problem...nu igen! =) Nu är det såhär, tomgången pendlar mellan 1000rpm och ända ner till NOLL, kan man säga...men ibland går den hyffsat även på tomgång! Det konstiga är att när jag är ute och kör går den hur fint som helst, bara när jag kopplar ur som varvmätaren börjar flyga upp och ner! Har bytt: Stift, insugningsdamask, bränsleslangar, bränslefilter, bränslepump, kollat fördelardosan! kan det vara tändkablarna? Fan blir tokig på bilen snart... tack om nån kan hjälpa mig! /bumbi | |
|
Har du kollat co-halten? Hade liknande problem,efter justering av co-halt funkade fint igen. hjorten |
|
|
åfan, hur gör man det? hade jag inte tänkt på... /bumbi |
|
|
Jag fixade det på en mack,dom tog 100kr för det. Lycka till. hjorten |
|
|
Kolla alla vakumslangar. jag hade samma problem. det var bara en lite lite spricka som gjorde det hela. efter det gick den jämt igen på tomgången Lycka till! |
|
|
Har samma problem med min bmw. Antar att det är min kam som gör det...trimkam. bengan BMW,vad annars? |
|
|
hej igen, tack för alla svar... nu har jag hört med stans bästa bmw-mekaniker, så han lovade att ta en titt imorrn, jag hör av mig vidare vad det är för fel...alltid hjälper det nån! Han trodde ganska starkt på kallstartvetilen eller va han nu sa... Tack/bumbi |
|
|
ja nu har jag både lämnat in bilen och fått tillbaka den, innan jag lämnade in den fick jag byta luftsliden! kostade 1200 spänn! sen skulle han kolla på den, CO-halten var för hög så han ställde ner den o DÅ gick den bra... men dagen efter är det ju samma skit me bilen igen, bara när den är riktigt varm som den går bra! han föreslog för låg tändspänning och att jag skulle öka avståndet på stiften, så ökade från 0,7 till 1,1mm, men inte blev det bättre för det! vad ska jag göra nu? skrota känns det som! tändkablar eller tändspole kan det ju vara förstås, men inte direkt billigt bara för att "testa"... några förslag? tackar... |
|
Peter bmw325 cab |
bensinpumpen kanske |
| Kolla vevhusventileringsslangen som går till ventilkåpan, samt att oljestickan håller tätt, har haft samma problem när dessa grejer inte var OK... | |
mannik |
Luftmängdmäteren kanske? eller slangen från den. Kolla slangen först (kostar 150kr). Luftmängdmätaren kostar cirka 4000kr. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.