|
|
|
|---|---|
|
En F01 740d gick från att ha blandad förbrukning på 0,69L/mil (0,70L/mil för X-drive) till 0,57L/mil resp. 0,60L/mil. Effekten ökade från 306hk till 313hk men är det nån som vet vad som gjordes för att få till en såpass stor sänkning av förbrukningen? | |
| Start/stop funktionen gören del | |
|
Är inte 40d-motorn numera en sexa? Eller har jag blandat ihop dem? |
|
|
Det är en sexa, men det har den varit länge. Det var endast till E65 det fanns en diesel-V8:a. |
|
| Det är inte bytet från N57D30T0 till N57D30T1 du tänker på? | |
| Ja vad skiljer N57D30T0 och N57D30T1 mer hästar och lägre förbrukning men är det enbart programvara eller är det andra saker som är ändrade. | |
|
Skillnaden är nog inte så stor i verkligheten. Sen lär du nog glömma att komma ner på uppgivna förbrukningar. Kollar man spritmonitor så ligger snittet för dieslarna 730/740d på 0,91 l/mil |
|
|
Men då ska man också komma ihåg att de flesta användarna på spritmonitor är tyskar som kör mycket på autobahn. Själv kör jag en V8-diesel på 0,85 l/mil i snitt. Om några år lär det bli en 750d för min del. |
|
|
Start/Stop. Ecopro förbättrad. Testföraren har tränats upp bättre. En två ton tung bil drar det den behöver för att ta sig fram. Min 740dx 2012 drog också 0.85 l/mil Så köp din 750Ldx nu medan du kan. Fransmännen tänker försämra för dieselbilar. Det blir så här också, det klagas redan på dieslarnas höga utsläpp av NOx och CO. Länk Länk Länk |
|
|
Kaparn, jag var ute och prokörde bilen i din sista länk under en timme i början av oktober. MYCKET trevlig måste jag säga och riktigt brutalt stark motor! :) Priset då låg på 995.000:- vilket är en liiiiten bit ;) över min budget plus den saknade viss utrustning som jag vill ha. |
|
| Ha is magen,det kommer fler ;-) | |
|
Finns en hel del riktigt fina i landet syd om skåne! ;-) Väntar dock tills de droppat till 25k EUR vilket enl min bedömning borde dröja 3-4 år till. Just fått ut E65:an från lackverkstan med bl.a. en ny dörr men den ska även få lite uppgraderingar i form av MMI, TCU och Gateway 500 så den hänger med ett tag till. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.