|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har idag en navigator mk3 med 16:9 skärmen och skulle vilja byta upp till en mk4. Stämmer det att det räcker att byta bara själva skivläsaren eller är det något mer som måste bytas? Bilen i fråga är en 330 CI -01. | |
|
Jag är rätt övertygad om att man bara behöver byta läsaren. Enheten fram är bara en bildskärm. Har ibland funderat på byta upp mig till en Mk 4 men tycker det är dyrt... /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
|
Ja, det var bara till att byta läsaren. Nu till nästa problem. När jag väl kopplat ihop allt och startat upp så visar det sig att dom språken som är inlagda är Tyska, Franska och Italienska. Går det att få Engelska eller ännu bättre Svenska i menyer? Mvh O.Gustavsson |
|
|
Hejigen. Svenska finns inte alls. Tyvärr tror jag att det inte går att ändra/byta språk som den är utan du måste byta/uppgradera, se länk: Länk /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
|
Ok. Finns det någon med NavCoder i närheten av Landskrona som skulle kunna hjälpa mig att koda min mk4:a? Mvh O.Gustavsson |
|
|
Jag har modifierat Nav Os,med svenska menyer+tal,nattläge,annan logga m.m Länk |
|
|
Problemet med den Svenskmoddade är att den simulerar svenska vid inställning "franska" vilket gör att ev felmeddelande i huvudinstrumentet blir på franska. Om nu inte Bianca fått rätt på detta...? Annars funkade det bra med svenskt tal och den har en snygg startlogga. ___ //Ulf |
|
|
För min del räcker det med att jag får engelska i menyer och tal. Mvh O.Gustavsson |
|
|
Det räcker att ladda en systemskiva med engelska, finns att ladda ner på nätet. Läs här och det finns länkar längre ner på sidan Länk Min bil: Länk |
|
|
räcker o räcker... kanske inte för alla Programmer.. i huvudinstrumentet kommer man inte åt..det är OBD..bara e39,x5 som har de "lilla" problemet..Ej E46:) |
|
|
Bianca, enligt TS räcker det med engelska för honom..så jag förstår inte riktigt ditt inlägg? Eller menar du att det inte röäcker med en systemskiva? Min bil: Länk |
|
|
En liten fråga. Jag har en Dension Gateway 300 i bilen som är kopplad istället för cd-växlaren. Funkar det att koppla upp NavCoder via den då den har usb utgång? Mvh O.Gustavsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.