|
|
|
|---|---|
|
Efter att bilen blivit krockad så har jag tänkt köpa en billig långmilare och använda den gamla e39:an som reservdelsbil (8600mil). min fråga lyder: Kan jag köpa en manuell 520 för om lådan senare rasar lägga i den fina automaten jag har? Skiljer det sig i datorer osv mellan manuell och automat? Mvh Jalmar | |
|
Hej Ja automaten har separat styrenhet. Rätt mycket jobb. Måste koppla up mot dator. Jag var påväg att göra andra vägen en gån. Automat till manuell, men insåg det var för krånligt för vanlig lekman.. |
|
|
Hej. Kontrollera upp om det är tillåtet då bilen idag är registrerad med manuell. Någonstans har jag för mig att man inte får byta (kan vara gamla regler då jag är gammal). Kanske räcker det med en ny reg.besiktning. /mården |
|
|
Tack så mycket för svaren, får hålla mig till automat med andra ord! Vet ni hur det är med andra bensinare, passar en 520 motor i en bil som varit 523-528? Kabel stammar osv? Mvh jalmar |
|
|
Du får nog kolla motorfamiljerna om du ska byta motor. Har du M52 i dag får du nog ta en annan M52 osv.. Men det är inga problem att montera i en 525 - 528 i en bil där det har suttit 523 däremot kan det skilja på elektroniken till dom olika och lite andra småsaker.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.