|
|
|
|---|---|
|
24.000 mil har min 328i från -96 rullat nu med original systemet. Nu har det börjat ge upp. Någon som har erfarenhet av Ferritas rostfria sportsystem? Bra passform? Hur är ljudet? Står att dom ej är TÜV/typgodkänd. Vad menas med det? Blir det några problem med besiktningen tror ni? Bmw följer inte utvecklingen. Bmw leder den! | |
|
Hade det på min cabbe och var sjukt nöjd.. Inga problem vid bes! Köp! ///Micke |
|
| Är det verkligen värt att köpa rostfritt till en bil som gått så långt när original har hållit så länge? Avgasröret kommer nog vara som nytt när resten av bilen ger upp :) Du har ju uppenbart en körcykel som gynnar avgassystemet. | |
|
Hej! Håller delvis med Micleg här. Ferritas avgassystem är visserligen bra i många avseenden. Men är det verkligen värt på en bruksbil från -96 som rullat 24000 mil. Jag har haft eftermarknads avgassystem på en bil i över 10 år och besiktningen har aldrig haft några synpunkter. E |
|
|
Ferritas system kostar 4600:- Tycker inte det är dyrt och då vet man att det passar och håller. Tittat runt lite och finns några billigare system men dom är bara ca 1000:- billigare. Då vet man inte vad det är för passform/kvalité. Har ni några tips på vilka andra system man kan köpa och erfarenheter så tar jag gärna emot det :) Bmw följer inte utvecklingen. Bmw leder den! |
|
|
Leta begagnat. ///Micke |
|
Transocean |
Hadde Ferrita på min gamla 530 V8, specialbygge från Norge med BMV-bak text på bakre pottan (Tuschpänna),såg ut som om någon hadde slått burken 10 gånger med en tung gummihammare (specialanpassad).... snubben som montera skiten vid Ok/Q8 Kållered kunde inte svetsa, det blev för varmt och efter en vecka hadde jag ett hål i den nya Made in Norway -dämparen, fick åka dit en gång till för att fixa hålet, men V8 ljud....det fick jag.....och opolerade lite sneda dubbelpipor. Dom sålde också sk "racekattar" för en billig peng, köpte naturligtvis för bägge sidor, V8- ljudet blev ännu bättre och bilen fick hårdköras före varje besiktning så att den överhuvudtaget gick igenom med det skitet. |
|
Jag köpte ett Ferrita avgassystem till min 3.0S när den gått 52.000 mil! Det satt fortfarande på bilen när jag sålde den vid 75.000 mil. Killen som monterade det började köra med samma argument som här ovan men han trystnade när jag tyckte att man ju måste ha ett ordentligt system som kan håll hela bilens kvarvarande livslängd. Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.