|
|
|
|---|---|
|
Hej! tänkte kolla med nån här ute i internetvärlden, vad en bmw 325 cab från 95år modell gått 17000 mil vad den kan tänkas vara värd? | |
|
En cab är alltid svårvärderad. Med den info du skriver ovan tror jag inte någon kan värdera din cab rätt. Dokumentation? Vad är bytt (cabben)? Skick? Utrustning? Däck fälgar? En e36 cab med få mil i mycket gott skick kan säkert betinga upp till 100 tkr. En risig kan kosta 10 tkr E |
|
|
Om vi tar och gissar lite ändå - utifrån de genomsnittliga skick som en E36 cab normalt befinner sig i. För mig är det nämligen hyfsat välskött, betydligt mer välskött än en vanlig sedan eller coupe men kanske ändå inte utställningsskick. Bilen har ändå gått 17000 så det är ju alltid sådant som behöver bytas, servas, lagas eller justeras. Ca 40? |
|
|
Hej på er! anleding till jag undra att jag fundera på att byta bort med bmw e46 320 04 mot en bmw 325 cab, det jag vet om caben är att den är nylackad, sitter 17 bbs fälgar på caben, ser ut och var i väldigt bra skick..vet inte om det är negativt att bilen är import från tyskland ? |
|
|
Normalt behöver det inte var negativt för dig att caben är importerad från Tyskland men den kan vara svårare att sälja. Var väldigt noga med dokumentationen. Tyvärr är E30, e36 och även e46 känslig för rost. Cabbar kan vara förskonade eftersom de oftast körs endast sommartid. 17000 mil för en cab innebär dock att den troligen är vinterkörd. Det är väldigt fint med en omlackad bil. Att en bil lackas om har alltid en orsak. Rost, krock, skadegörelse? Tyvärr så krävs det att allt underarbete är gjort 100% vid rostlagning för att hindra rosten från att komma tillbaka. Jag har bara lyckats vid de tillfällen jag bytt plåt. Det finns en massa mirakelmedel på marknaden - rostätare osv. Men de har aldrig hjälpt mig utan rosten har kommit åter. Om jag nu ändå ska ge mig på en värdering så mellan 25-35 tkr kan vara rimligt. Ta med magneten när du kollar bil. Var extra noga både med bil och dokumentation. Är du osäker? Tänk på att du aldrig behöver ångra ett bilköp du inte gjort. E |
|
|
E: "Att en bil lackas om har alltid en orsak. Rost, krock, skadegörelse?" Öh...Vad hände med att man vill få bilen att se ut "som ny"? Men visst, rost finns det på alla beg bilar, men inte i den omfattning som du tänker på. Magnet-tricket funkar bara om den är riktigt "fulspacklad" med flera mm spackel. En omlackad bil har alltid lite spackel (några tiondels mm) där det funnits uppslag eller liknande , ja till o med stenskott som fått "gro till sig" brukar behöva liiiite spackel... Värdet då: 30-40´ tippar jag, men då skall den inte bara se bra ut utan även fungera klanderfritt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.