|
|
|
|---|---|
|
Har läst på lite diverse forum hur man ska göra för att bilen ska starta i Eco Pro istället för comfort. Det verkar vara både modell och landsberoende. Så min fråga, kan jag på min 328 -13 ändra så den startar med Eco Pro aktiverat? | |
| Jepp, ändra i ICM -> 3000 -> IcmKod_B_InitEco till default ecopro | |
| På svenska tack? Morsan undrar över detta till din 118d också.. | |
| Koda ICM enligt ovan med E-sys. Möjligen kan BMW göra det också. | |
|
Lus, "Möjligen kan BMW göra det också." - dagens skratt! (det roliga är alltså när vi här inne faktiskt förstår att BMW inte alls säkert kan eller vet hur man gör alla inställningar - "det har jag aldrig hört talas om / det står inte i min snabbmanual, så det går nog inte") |
|
| Stor risk att det är så ja :) | |
|
Ok, så en E-SYS kabel från E-bay, en snabbguide på you tube och sen klart :-) . Kan du skriva ut exakt hur strängen ska se ut eller det ger sig när jag loggat på? Finns det någon negativt med att alltid köra i Eco Pro som normalläge? Känns märkligt att detta inte är normalläge på tex 118d som Sani skriver.. 328 är ju lite sportigare så där kan jag förstå det men ändå.. borde ju vara valbart i iDriven. |
|
|
Instämmer, på svenska tack :) E-sys? ICM? |
|
| Kan även vara så att om man inte förstår hur man ska googla fram detta från engelska forum så bör man låta bli :) Inte riskfritt. | |
|
Ja jo, nackdelen med forum/sms/mail är att ironin inte alltid går fram :-) jag reder nog ut det men har inte sett gränssnittet innan. Vad för andra roliga saker kan ni tipsa om att programmera när man ändå är igång? |
|
| Kolla denna tråden på f30post.com, där finns en lathund för vad som går att ändra på i inställningar. Länk | |
|
Min säljare sa att det går att programmera så bilen startar i det läge du har aktivt när du stänger av bilen. Det är smart, men borde vara standard tycker jag... Tycker oxå BMW har lite konstigt resonemang kring detta med de olika lägena, jag menar - om jag har SPORT eller SPORT+ aktiverat ska väl ändå inte ASS funktionen träda in. Eco Pro och Comfort - absolut, men inte SPORT-lägena... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.