|
|
|
|---|---|
|
Har en E30 318 från 88 med m10 motorn och har lite funderingar och frågor jag gärna skulle vilja ha svar på! Just nu sitter det bränsletrycksregulator och turbo på som laddar 0,4 bar. Hur mycket ladd kan jag köra med och original sprutet fortfarande hänger med? Vad behövs för att köra mer ladd? Är lättaste sättet att kompsänka att svarva av kolvarna? Isåfall hur mycket gods bör man ta av? Hur mycket klarar vev och stakarna i denna motor? Skulle gärna vilja ladda nånstans runt 0.8 bar. Väldigt tacksam för svar. | |
|
Hej! Det enklaste sättet att kompsänka är att använda en tjockare toplockspackning. De andra frågorna vet jag inte svaret på. Enligt det jag läst mig till så skulle jag satsa på någon form av eftermarknadssprut vid turbokonvertering. Generellt tål en motor rätt mycket förutsatt att den inte "spikar" dvs tändningen kommer för tidigt i förhållande till turbotryck och bränslemängd. Det finns ett svensk system som heter Länk som verkar vara bra och får goda omdömen. E |
|
|
Satsar mer på o ta av kolvarna lite, någon som rekommenderar hur många milimeter man ska ta? Jo det där sprutet funkar säkert kanoners men har inte lust att lägga ut 14 000kr på det just nu. |
|
| Någon som vet om det är låg eller hög ohm på spridarna? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.