AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.429

E46 320ci - 2005 klonkar och gungar i framvagnen

Hej!

Bytte i förrgår till sommardäck och när jag väll var klar med allt för att sedan kunna åka ut och åka så kände jag att det började gunga i framvagnen när jag körde och svängde fram & tillbaka ( det gungar mer när jag svänger åt vänster) plus att det är något som klonkar när jag kör över ojämnheterna.

Typ som att styrningen är lite efter??

Hissade upp bilen idag och kände att någon sitter löst på vänster sida när man håller tag i vänster framhjul och rycker/gungar det fram och tillbaka.

Kollade under om jag kunde se något som var fel eller vad det var som klappade men hittade inget..

Någon som har haft samma problem eller har en aning om vad det kan vara???

Är oerhört tacksam för svar!!

//Fredrik
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej!
Det låter som bakre bussning till den undre bärarmen är dålig. Enkelt att byta själv. Kolla denna länken: Länk

Anders
Okej tack för så snabbt svar!

Finns det nått sätt man kan se om det är den som behövs bytas?
Är inte så himla duktigt på att meka bil så behöver verkligen så mycket tips och hjälp som möjligt..

Tack!!
//Fredrik
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej!

Sök på controllarm E46 på youtube. Minns att jag hittade något klipp som visade hur hela framhjulet gick att rucka på med bara handkraft. Finns även kompletta diy på youtube

A
Okej tack så jätte mycket! Ska kolla och testa det senare idag :)

//Fredrik
Hur gick det för dig?

Var inte rädd för att bräcka lite med kofot annars, så du kan se om de är kassa tydligare.
Behöver ju inte köra den vassa sidan in i underredsmassan ;).

Men som sagt var inte rädd för att ta i. Ska hålla för mycket kraft när bilen rullar.
Hej!

De gick tyvärr inge vidare då jag ej har någon lyft, försökte med pallbockar men det blev lite tajt under.. Sen har jag inte alla verktyg helt.. :(

Ska höra runt i veckan om det finns någon som har lyft framför allt och som kan hjälpa till :) är som sagt inte världsbäst på att meka, men jag lär mig!

//Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.