AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.076

Ny F11 520d "suckar",

e3
336
e39520it
520dT -14
Hej, ja som överskriften förtäljer så suckar min nästan nya 520d, knappt märkbart(kanske jag är en tråkig husse:P).

Det vill säja att det upplevs som om gasen försiktigt släpps upp och så ganska omedelbart trycks ned til samma position… När det händer så är det inget ryck alls utan väldigt mjukt och odramatiskt.

När jag tänker efter så har nog beteendet pågått sedan jag hämtade ut bilen i april, för 650mil sedan, men då ännu mindre märkbart och då märkte jag det när jag körde i stora, jämna, gupp.

Nu händer det nästan varje tur, och “till och med” frugan märkte det härom dagen.

Naturligtvis ska jag ta det med min ÅF, men då beteendet är så pass diffust och svårförklarat tänkte jag lufta problemet här först. Kanske någon upplevt samma sak och vet vad som är fel...
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Gearbox "sail" mode: BMW has revealed a new version of the eight-speed autobox equipped with a Sail mode. If the driver lifts off the accelerator and doesn't brake, the drivetrain switches into neutral and disconnects.

Kan det vara detta du känner?
e3
336
e39520it
520dT -14
Det skulle kunna varit segel-funktionen, om jag hadde haft automat:)
T-
82
T-pwr
520d f10 -12
900 Aero -88
Det är inte så att det enbart händer när det regnar och du har torkarna på?
Bilen har nämligen en funktion som lägger an bromsarna lite lätt vid jämna mellanrum för att rengöra bromsskivorna/belägg vid regn, märks extra tydligt när man ligger på farthållaren.

Mvh. Mathias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.