|
|
|
|---|---|
|
Gokväll! Har nyligen fått upp ögonen för BMW. Och det vrider sig i köpanybils-tarmen när jag blickar över blocket. Jag är intresserad av E90 eller E60 (sedan) och har runt 60 - 70k att lägga för nuvarande. Automat eller manuell låda spelar ingen roll! Tror ni att man kan få något vettigt för den summan? Lite övriga frågor ni gärna får besvara: 1: Hur dyrt är det med försäkring och delar till bilen? Brukar kunna fixa det mesta hemma i garaget så servicekostnader är jag inte så orolig för. 2: Jag har haft en saab 9-3 aero innan. Vad för motor bör jag välja för att få något liknande effektmässigt? Vill heller inte ha en motor som dricker över 1 liter milen vid lugn körning. 3: Hur är stereon+högtalarna? Kom gärna med tips! Och åsikter om dessa bilar är varmt välkomna! Tack på förhand för svar :) | |
|
Hej! Försäkringar kan vara relativt dyrt. Är ju väldigt individuellt så det får man kolla upp innan! Reservdelar är billigt tycker jag. Finns huur mycket som helst på ebay.de till exempel. Även svenska affärer som schmiedmann kan ordna fram det mesta till bra pris. Mitt råd är 325/525 eller större. Sexorna har skön gång! Gillar du dieselmotorer blir du inte besviken med en dieselsexa heller. Oavsett motor (förutom kanske v8) klarar du dig under litern vid sansad körning. I vissa fall en bra bit under litern! Stereon kan vara en besvikelse tyvärr. De enklare modellerna är inget vidare. |
|
|
Tycker också du ska köra på 325/525 eller större för att få sexan. Billiga delar går även att beställa från Tyskland, finns en uppsjö av sidor. För 70k borde du kunna hitta en. Tänk på att om du köper en diesel som gått runt 20000 mil, kolla så att partikelfiltret antingen är bytt eller att det inte håller på att bli igensatt. För det är dyrt att byta hos BMW(ca 15-20 kkr). |
|
|
Tack så mycket för svaren hörrni! Skönt att bli av med lite frågetecken :) Blir nog bensin för mig då jag bara kör runt 2000-25000 om året. Ska bara lyckas sälja min nuvarande bil, så blir det nog köp inom en snar framtid! |
|
|
Det skiljer i stort sett inget i pris på en begagnad 3 eller 5 serie i den prisklassen, och du får mer bil i en 5-serie. En riktigt fin motor är den som sitter i 530 och 330, och är dessutom hyggligt snål på soppa. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.