|
|
|
|---|---|
| Jag har nyss beställt nya registreringsskyltar, de nya för 2014 med EU-märke, usch! Behöver nu skylthållare och vill ha några som inte har så tjocka kanter. Jag menar, vill ju ha så minimala som möjligt så det blir så snyggt som möjligt. Svarta. Pris spelar inte så stor roll, kvalitén är viktigare. Har hört att mycket på Biltema har dålig kvalité. Nån som vet vilka som har ok skylthållare? Mekonomen, AD bilcenter, OKQ8 är typ de som jag kommer på som borde ha. För det finns inga hos BMW väl? Annars finns det väl på Internet också. Går hellre till butik men beställa är ok också. | |
| Jag har borrat hål i skylten och sedan satt fast den med rostfria skruv, även satt en gummilist på baksidan för att hindra skav. Tycker det blir riktigt snyggt och "cleant" | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Kardborreband eller dubbelhäftande tejp så slipper du hållaren helt? |
|
Bak kan du ha dubbelhäftande "pads" typ dessa Länk . Finns på typ Jula, Biltema osv. Fram provade jag pads med, men det blir inte bra med tanke på böjen. Padsen orkade ej hålla kvar skylten helt så jag borrade hål i skylten och fäste med två skruvar och målade skallen vit respektive blå för att de skulle smälta in |
|
|
Autoexperten! Svarta i plast med liten list nertill. Byter alltid vid bilbyte. Vill ej ha reklam om jag ej får betalt. /G |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Hankenstein de ny skyltarna är i aluminium och går därför lätt att böja till rätt form så att man slipper spänningar på padsen eller vad man nu väljer att fästa de med. Min sitter med dubbelhäftande tejp. |
|
Ok... men ingen som vet vilken hållare som är smalast då? Hankenstein: det kan vara värt att kolla upp! Kallas padsen för nåt speciellt? Så man kan försöka hitta dem på t.ex. Biltema. |
|
|
Vet inte om dom har olika typ av hållare men jag har beställt från Länk och då kan man ju ha en bra text oxå. ;-) ///Micke |
|
|
Länk Kvalitetshållare som dessutom är smal i designen. Man måste dock beställa minst 50st.. Kanske går att resonera lite om man kontaktar dom? |
|
| Skyltarna som spacco länkar till är väl samma som finns på tex Okq8 och antagligen typ samma som man får om man beställer från dekaltrim eller funplate. Fullt funktionsdugliga är dom iaf. | |
|
Precis, dom länkade "Formac" finns på OKQ8 och Mekonomen! Kör alltid med dem, har inte hittat några snyggare alternativ. |
|
| Tackar. Ska kolla på OKQ8 och Mekonomen. Kom på att vänster backspegelglas behövs också. Ska se om de har det också. | |
| Formac kostar 55:- inkl låslist på OK/Q8. | |
| Så de heter Formac? | |
| Jo.. Dom har bara en sort på OK-Q8. | |
|
Har bott i Malmö i tio år men nyss flyttat till Helsingborg. Verkar bara finnas en enda OKQ8-butik här och de sa att de inte hade skyltar när jag ringde. Är det verkligen så pass dåligt i Helsingborg... finns ju i och för sig nån Mekonomen här också. bmwe392001: Bor som sagt nu i Helsingborg men arbetar fortfarande i Malmö. Om glaset är original så är det bra. Minns inte att det är nåt blått i det... Min bil är i alla fall en 318i -03 (E46). |
|
|
Jag skulle vilja ha någon tunn kromad hållare, inte plast!! Någon som vet nåt alternativ?? Klabbarparn |
|
| Biltemas hållare är lite tjockare. Har köpt Formac's på Mekonomen nu. Smala och bra! | |
|
På min bil fäste jag den främre skylten med dubbelhäftande tejp för att få en snygg och slimmad montering. Bak köpte jag en skylthållare på ebay, ser ut som denna: Länk Den är ramlös och passar både med och utan eu-märke. Biltema säljer (sålde?) även denna produkt dock ej i Sverige. Jag bad min kompis köpa upp ett lager sist han var på Biltema i Finland. |
|
| Jag kör med dekalskylt fram gjord på reklambyrå med ch nr och utfärdande datum 8x30cm har besiktat t.o.m med den :) /M | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.