|
|
|
|---|---|
|
Har några snabba frågor om min nyinköpta Z4 3,0i (-03). Vid montering av farthållare, stämmer det att 03:orna inte kräver någon programering vid montering av farthållarspak? Allt skall tydligen vara fördraget sägs det? Kom Z4 utan ljuddämpning på undersidan av motorhuven och utan invädig klädsel i bakluckan? Jag saknar detta och min BMW verkstad/butik visste inget om det. Min EML lampa lyser sporadiskt och bilen går som en påse nötter. felkoden jag lyckades få fram var P16B9 (Control Module Self-test, Torque Loss Monitoring). Vad innebär detta, och hur löser jag det bäst? Fick även felkod P0198 (Engine Oil Temp Sensor) Tack så länge alla Kunniga !! | |
|
Gällande ljuddämpningen så kan du nog kolla upp det genom att knappa dig fram till din bil på www.realoem.com och sedan kolla på sprängskisserna. Ps. E89 är Z4 som kom från -09. |
|
|
Jag har kollat på realoem, dock utan resultat. Ja, blev lite fel där med e89, e85 skulle det ju givetvis varit.;) |
|
|
Som jag förstått det saknar alla E85 z4 motorhuvdämpning :) = man hör mera motor å insugsljud :D Klädsel i bakluckan har jag på min. Angående farthållare programmering borde det va förberett, ja men om så inte fallet så är en programmering på BMW inte sååå dyr :) När jag bytte till M multifunktions ratt gjorde jag programmering på BMW men kunde ev funka utan , dock hamna jag å köpa en retrofit kabel, kosta typ 20 € :) Finns ALLT info du behöver på z4 forum .com :) |
|
|
Montering farthållare: Du behöver "bara" en spak allt är fördraget, dock måste du modifiera undre plastkåpan med förslagsvis en dremmel (det är märken i plasten var du ska skära). Jag gjorde det förra sommaren. Men som vanligt ta bort +polen från batteriet innan ingreppet. Isolering: Saknas både i bakluckan och motorhuven. Detta efter att ha tittat på min Z4 3.0i -03 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.