|
|
|
|---|---|
|
Har sökt förbrilt efter någon som eftermonterat en Parrot mki9000 enhet i sin bmw. Då min bil inte är BT förberedd så är väl en eftermarknads handsfree det enda att gå på. Finns det någon här som har erfarenheter av en sådan installation? Vill veta vad som behövs och hur jag ska gå till väga. Det jag vet i nuläget att jag behöver är givetvis Parrot enheten. Sen ett interface set för rattstyrningen. Är det något mer? Snälla, kan någon hjälpa mig. Har ingen lusta att lämna in bilen och få det gjort för 5k. Och då kommer jag dess utom inte kunna styra det hela med rattknapparna. //Emil "Rikedom är bättre än fattigdom, om inte annat så av ekonomiska skäl." ~ Woddy Allen ~ | |
| Vet inte vad Parrot är, men för att få handsfree och BT för att strömma musik har jag valt denna Länk som funkar mycket bra. Ström och aux från armstödet, har den fäst mellan det och växelspaken. Går inte att styra via rattknapparna, men ganska lätt att leva med, inte minst med tanke på priset och vad den levererar i övrigt | |
|
Parrot är en stor tillverkare av bluetooth handsfree av olika slag. Har läst om olika lösningar på mitt problem. Bland annat din lösning. Och folk är i almenhet ganska nöjda med den. Men jag är ute efter en dold installation. Vet vad jag vill ha men inte vad som riktigt behövs. Och hur svårt/enkelt det är att installera. //Emil |
|
| Ok. Om du inte hittar så funkar denna lösning, och den är i det närmaste helt dold, pucken syns givetvis och några mm av sladden som jag har klämd i armstödet. | |
| Absolut en lösning om jag inte får bukt på min grundidé. | |
|
Tjena! Har du kablage då som ska sitta mellan din stereo och bilens kablage? Vari Parroten "skarvas" in? Jag hade Parrot MKI 9200 med UNIKA i min E90 ett tag förresten. :P Mvh Sahi |
|
| Ja just det. Kabeln mellan stereon och Parrot enheten behöver jag med. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.