|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag uppgraderade nydligen min s.k lilla färddator till den stora. först så fungerade den inte, men då så kopplade jag om strömmen till stift 17. Nu är det bara det att allt lyser och så men det står bara "PPPP" i displayen och ingenting fungerar... vad ska jag göra????? MVH Richard.L | |
|
inget svar på din fråga men vilket är stift 17? är det på översta raden räknat från höger? www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Du är säker på att datorn fungerade från början då. PPPP är datorn sätt att tala om att det är något vajsing. |
|
|
Det står här.. Länk |
|
| PPPP står det på min dator efter att strömmen varit bruten till den....sen försvinner det när man ställer in klocka och datum..... | |
|
Jag har nu monterat stora färddatorn och det gick perfekt till slut. Ett litet mektips är gjort och ni hittar det på Länk www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
det står pppp i min dator oxå, har nyss bytt från lilla datorn. Inget händer vad jag än trycker på eller startar om bilen eller plockar ur datorn och sätter i den igen... Den verkar totallåst Finns det nån speciell knapptryckningskombination man kan låsa upp eller återställa datorn med? Rickard |
|
|
Om det bara står "PPPP" i displayen och inget funkar så är du som jag, lurad... det går tydligen inte att få tillbaka den. Jag har ringt BMW och så, plus att jag har skruvat upp den och försökt hitta något (ett tips, skruva INTE upp din dator) och det går i alla fall inte att få tillbaka den. så enkelt är det. Om allt i datorn fungerar som det ska så ska man kunna få tillbaka den om man tar bort pluspolen från batteriet i ca 1 minut och sen ska datorn hoppa igång. Och det är samma sak om man bara plockar ut den från instrumentbrädan också, och det fungerade inte på min. OM jag på något konstigt sätt och mot alla odds skulle komma på hur man skulle göra, så lägger jag upp det här. MVH Richard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.