AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.440

Saker att tänka på vid köp av E87 118d - 2010?

Hej alla 1-serie ägare.

Kör idag en saab men går starkt i tankarna om att gå över till BMW. Idag tänkte jag ta mig en sväng ut och provköra en 118D och undrar vad ni tycker den är värd och om det finns något man ska kolla/lyssna efter när man är ute och kollar och provkör. Undrar även vad ni anser att denna bilen är värd?
Service ska ske enligt ägaren i agusit, är det en dyr och stor service då?

Bilen i fråga:
Länk

Tack så länge,

Sebastian Norén
pi
45
pitebo54
BMW 320d -12
Hej
Jag bytte in min 118d -08 mot en F20 med motor 118d fick 100tkr , den hade lite mer utr en ditt exemplar å samma mil med nya S/V-däck , så mer än 100tkr skulle inte jag ge ( privat) service gjorde jag innan inbyte kostnad ca 3tkr om det inte är något , imitt fall var nippeln på bromsoket fast så nytt ok behövdes i servicen skulle göras byte av olja..står inget om m/ k-uttag behöver du det så kostnad 6tkr. Min tog 0,61 blandad körning , lyssna själv efter 'oljud' lita på dina öron å magkänsla , annars trevlig bil men F20 som jag har nu är en helt annan , större å storbilskänsla.
Lycka till å bli bmwägare / pitebo
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Knappa in registreringsnummer och miltal här,
Länk

så får du en vägledning angående rimligt privatpris.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Man kan inte jämföra med ett inbytespris då det alltid är lägre än vad bilen egentligen är värd.
Tycker bilen i fråga ligger bra i pris. Någon tusenlapp kan du säkert få ner den.

Vad det gäller servicen så beror de på vad det är som ska göras denna gång. Den är ju behovsanpassad. Fråga ägaren vad som gjordes senaste servicen.

Jag hade nyss inne min på service. Då åkte jag på den stora när alla filter byttes, bromsvätska, allmän kontroll etc..då drar priset iväg lite.
Varannan eller var tredje blir lite dyrare beroende på hur mycket man kör.
Var och kollade på bilen igår. Väldigt fint skick dock fanns det en buckla fram, den var importerad och att service inte var gjord på lite mer än 3000mil. Han sa att han kunde släppa den för 114k låter det rimligt?

Tack för alla svar :-)
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Den hade inte jag köpt iaf finns ju hur många som helst köp en annan.

pi
45
pitebo54
BMW 320d -12
Till Haas , ville bara tala om att min F20 kostade 248tkr å mellan blev 148tkr å då fick jag 100tkr för min ( alltså pruta på denna)
Sebastiannoren , kan du inte acceptera bucklan så lämna den å titta på en annan , annars pruta , jag skulle inte ge mer än 98tkr för den

/ pitebo
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Den ät importerad, fast av BMW Sverige som ny ;-)
Tycker 114' är ett bra pris. Vill du ha absolut felfri bil utan anmärkningar....köp nytt!!
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Pitebo54:
Ifrågasatte inte att du fick 100" för din när du bytte in den mot din f20. Men generellt sätt kan man inte jämföra ett inbytespris hos en handlare med en privat försäljning då priset man får hos handlaren ofta är en bra bit under marknadspris.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.