AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.531

Billigaste halvförsäkring till 535D E61 M-sport?

Hej!
Mitt första inlägg på forumet :) Jag har länge sneglat på en BMW och jag är ganska säker på att jag kommer att ge mig på att importera en 535d från tyskland. Är det någon som har tips på vilka föräkringsbolag som ligger bäst i pris för en halvförsäkring för en sådan bil? Jag har tänkt mig en 2007-2008 M-Sport isf. Är jättetacksam för alla tips! :)

/Wroom
Mr
218
Mr. P
Mercedes-Benz E 220 T Cdi AMG-pkt, S213 årsm.2017
Och halvförsäkring vill man ha på en sådan bil, för att?? Köp ngt billigare om du inte har råd med en helförsäkring! Kan bli riktigt dyrt med bara småskador, ett tips på vägen bara!
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Instämmer med MrP. Har du inte råd med försäkringen så köp en billigare bil...

Hur kommer du ens på tanken att ha en halvförsäkring?

Frågan är om Mr. P själv fattar hur fyndig han var när han skrev "ett tips på vägen..."
Tack för svaren,

Tja jag hade tänkt att köpa en bil för runt 100k ish och på en 7-8 års period är skillnaden i pris mellan försäkringarna hos if.se ca 40kkr.

Visst kör man i diket så är det inte så kul kanske att ha halvförsäkring.

Vilka försäkringsbolag är bäst på BMW? Vad kör ni?
Förresten gäller en bilförsäkring om man har tunat bilen?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Vilket som helst av de stora bolagen är väl bra, och har bra villkor. Själv råkar jag tycka att bra elektronikomfattning är bra, och en omfattande maskinförsäkringsdel, eftersom det oftast är elektroniken som krånglar på en hyfsat modern BMW.

För mig råkade original vara bra premiemässigt och ha en bra omfattning.

ok Hur mycket av elproblem och dyl täcker en helförsäkring?

Då får bara en riktig långmilare för 100tkr om ens det. Men de kraven. Gällande försäkring är enda tipset att du kontaktar alla bolag. Men det duger inte att fråga på ett exemplar som du inte köper, då det kan skilja mellan olika exemplar.
Motormännen
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Det är maskinskadedelen som täcker elektronik- och maskinskador. Den upphör vid 10.000 mil dock och som Stefan påpekar så får du bara en långmilare för de pengarna.

För övrigt gäller inte maskinskadeförsäkringen på någon bil om effekthöjande åtgärd vidtagits av annan än av generalagenten utsedd återförsäljare.
ska man under 10k mil blir det en betydligt dyrare bil, vad jag sett ligger de på runt 200k :S, lite för mycket för min plånbok känner jag.

är det stora risker att köpa en långmilare som gått säg, 20000 mil när det gäller BMW?

btw tack för alla svar grymt! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.