|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte i helgen att bägge bakfjädrarna är brustna. Fråga nr 1: Kan man sätta vanliga sedanfjädrar på en touring? Fråga 2: Brukar nya gummimellanlägg följa med när man beställer nya fjädrar? Kan man återanvända de gamla? mvh /Magnus | |
| Kolla via real.oem på artikel numret som dina fjädrar har och sök sedan med det numret så får du upp vilka bilar som det passar | |
|
Ja det går bra med Sedan och även Coupe fjädrar till din. Vissa kallar det att de har förstärkta fjädrar till Touring, men det är rent bullshit. De bryts lika lätt oavsett. Har även gjort mätning på de olika och ingen skillnad alls förutom priset. Kör du på vanliga och jag har för mig att Biltema var billigast på original fjädrar. |
|
| Ang gummibälgen kan du använda de gamla. Följer inte med fjädrarna och vill du tvunget byta dem, så får du köpa dem separat. | |
|
Tack så mycket för svar! Jag var på Biltema för att köpa, men de verkar inte ha fjädrar till E46'or... Eller kan det vara så att de bara var slut på "mitt" varuhus? Clintan, har du någon aning om gången blir något mjukare med sedan-fjädrar? Jag är ingen racerförare och lastar heller inte betongsäckar i min bil och hade väldigt gärna njutit av lite mjukare fjädring...:) |
|
|
Det blir ingen skillnad. Hade de inte hemma? Annars är det samma som till E36 också. |
|
| Såg du kom från Malmö hållet. Tar det tid för dem att få hem om de inte har på Biltema vid Svågetorp, så kan du ju köpa dem på returbilen för 100:- st. Mängder med bilar där. Bättre än att behöva köra med dem brustna. | |
| Tackar för tipsen! Ska kolla upp det där returbilen, fast om det är beg grejor så är det väl bara en tidsfråga innan de fjädrarna brister också. Och så kul tycker jag inte det är att ligga under bruksbilen:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.