|
|
|
|---|---|
|
Har köpt mig en 740-06 som har en separat fjärrkontroll för att starta bensinvärmaren & AC. Förre ägaren bytte batteri på fjärren men det verkar som bilen inte reagerar på den. Måste den paras ihop med bilen tex som man gjorde med nycklarna till E38 modellen? Är det någon som kan proceduren? Jan M | |
|
I länken hittar du ett liknande problem, dock utan lösning. Länk Jag har läst i en annan tråd att fjärren ej ska behöva paras med bilen efter batteribyte vilket bör vara sant. Inte ens om du skaffat ny fjärr, vilket jag tror är fel. Reagerar fjärren på knapptryck dvs lyser lampan med fast sken vid tryck på 1/0 för att börja blinka ett par sek vid tryck på start? Att trycka in startknappen tills lampan slutat blinka är säkrast. |
|
|
Jag har samma problem på min F01. Bytte batteri och problemet kvarstår. Får samma röda lampa efter tryck på start = kommunikationsproblem, som innan batteribytet. |
|
|
Länk till liknande fråga (2008). Länk |
|
|
Nu är min fjärr initierad, åkte förbi RH fordonsservice idag för att hämta ett lackstift jag beställt och fick som vanligt kanonservice. Dom behövde koppla upp den mot datorn för att utföra operationen, men Kristoffer ville inte ha nått för det! Åker förbi med en bit fika imorn för att visa min uppskattning! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.