|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Har lite småproblem med en M3a. E36a. Har eldriven förarstol som bara fungerar fram & tillbaka men ej upp och ner. När jag drar "spaken" upp eller ner så hör jag klickande ljud jag. Antar att det kan vara el-motorn. Någon som har något tips? Eftersom det är ett klickade ljud så reagerar ju motorn på något. Ett annat problem jag har med stolen den känns "lös". När när jag bromsar flyttas stolen 1-2 cm framåt. Alla bultar/muttrar sitter som dom ska. När jag kliver ur och kan jag rucka på stolen fram och tillbaka. Vad kan det vara som gör att det stolen rör på sig? Och det sista prylen som spökar är fönsterhissen. Fungerar ok-ish när dörren är öppen. Rutan åker ner men låååångsamt. Har jag dörren stängd så vill den inte alls... Tacksam för svar. | |
| Bort med dörrsidan, kolla hur hissmekanismen ser ut, smörj vid behov. Kan kanske vara elmotorn och/eller dess "växellåda" som är på "G", går kanske att smörja upp? Kolla även dörrens passning mot karossen! | |
|
Cool. SKa riva dörrsidan och kolla. När det gäller stolen så känns stolen lös på "rälsen" eller vad man ska kalla det. Något som haft liknande? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.