|
|
|
|---|---|
|
Hej. För första gången på mången år skaffade jag en BMW igen för nån vecka sedan. Närmare bestämt en 320i Touring -03 eller 04 beroende på vem man ska tro på.. Bilen är levererad i september 03 och den annonserades ut som en 04a själv är man ju så klantig att man inte tänker längre än så, nåon som vet om den går som 03 eller 04a då? Hur som helst så har jag problem med startmotorn. Var o varannan gång så är det som att startmotorn snurrar fritt när man försöker starta. Men när jag vrider tillbaks nyckeln och på igen så startar den utan problem. Är det helt enkelt startotorn som är kass eller det något annat? Hur jäkligt är det att byta en så på denna modellen? Bilen har gått 25k mil. MVH/ | |
|
Bilen räknas nog som en 04:a. Startmotorn kan kärva lite i axeln som startdrevet sitter på tror jag. Det kan räcka att plocka bort startmotorn och rengöra samt smörja den. Det är väl en M54motor du har och då sitter den nog på förarsidan ner under insuget lite taskigt inbakad. Länk På del nr 7 finns ett hål till höger , placerat straxt till vänster snett upp sett från siffran 2 (jobbig förklaring) där på ett ungefär sitter startmotorn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.